Bázis rendezvények letölthető anyagai

A 2016/17-es tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:

2017. május 23.
Csendes Éva: Az érzelmi kompetenciák fejlesztése és a szenvedélybetegségek megelőzésének lehetősége

2017. április 11.
Tamás Márta: A pszichodiagnosztika aktuális kérdései – a kognitív és affektív vizsgálatok nehézségei és az óvoda-, és iskolapszichológus szerepe
A pszichodiagnosztika aktuális kérdései

2017. március 14.
Dr. Simkó Csaba: Hogyan segítsünk elfogadni az elfogadhatatlant? A gyermekek támogatása a szülő súlyos betegsége és halála esetén
Hogyan segítsünk elfogadni az elfogadhatatlant?

Gyerekgyász-Kharón-Thanatológiai Szemle-2009/4

2017. február 14.
V. Komlósi Annamária: A krízisintervenció alapelvei
Pszichológiai kompetenciák katasztrófa helyzetben – A veronai buszbaleset tanulságai

Nagy Brigitta: Iskolát érintő krízis

Negrea Vidia: Resztoratív technika használata a krízishelyzet kezelésére
Resztoratív technika használata a krízishelyzet kezelésére

2016. december 13.
Várnai Dóra: A HBSC kutatás legújabb eredményei és tanulságai az iskolapszichológusok számára
A HBSC kutatás legújabb eredményei és tanulságai az iskolapszichológusok számára

2016. november 15.
Büki Péter: A társadalmi felzárkózás gyermekeket érintő projektjei és jógyakorlatai

2016. október 25.
Kapitány-Fövény Máté: Drogprevenció online: interaktív prevenciós applikáció és honlap serdülők és szüleik részére.(www.voltegyszer.com)
Drogprevenció online

2016. szeptember 27.
Fügedi Petra, Tódor Marina, Szabó Éva: Társas készségeket fejlesztő kiscsoportos tréning 12-18 évesek számára
Társas készségeket fejlesztő kiscsoportos tréning 12-18 évesek számára

 

A 2015/16-os tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:

2016. április
Szvatkó Anna, Lapis Andrea: Iskolaérettségi vizsgálat – tapasztalatok a régi és az új módszerrel

2016. március
N. Kollár Katalin: Új honlap és ehhez kapcsolódó újítások a Bázis működésében

Pajor Gabriella: Teljesítménymotiváció iskolai környezetben – a célelmélet alapján készült mérőeszköz és gyakorlati tanulságok

2016. február
Ágoston Csilla, Tamás Márta: Új trendek a droghasználatban és az iskolapszichológus lehetőségei a drogprevencióban
Új trendek a droghasználatban prevencióban

2016. január
K. Németh Margit, Koller Éva: Serdülőkor: normatív krízis vagy deviancia?
Serdülőkor

2015. november 24.
Jármi Éva: Anti-bullying foglalkozások megvalósítása iskolában, óvodában
Anti-bullying foglalkozások megvalósítása iskolában, óvodában

2015. október
Sándor Éva, Kemény Rita: Az egészségüggyel való együttműködés lehetőségei és felületei– egy konferencia tanulságai alapján
IP és eü_együttműködés-NKollárK
Gyermek bántalmazásának felismerésére és megszüntetésére irányuló egységes elvek és módszertan

Szimethné Galaczi Judit Tamás Márta: Az iskolapszichológusok minősítése

Kollár Katalin: Hányan is vagyunk? A Bázis felmérésének tanulságai, Megújul a Bázis honlap
Hányan is vagyunk?

2015. szeptember
Kalmár Magda: Reziliencia: ellenállás vagy megbirkózás?

 

 A 2014/15-ös tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:

2015. május
Kiss Anna, Németh Nóra: Integrációs szemlélet a gyakorlatban és a másság kommunikációja a norvég és magyar óvodai gyakorlatban
Óvodai integrációs szemlélet norvég és magyar óvodákban

2015. április
Saródy Vera: Hogyan „adjuk el magunkat” iskolapszichológusok PR tevékenysége
Pszichológus marketing
Pszichológus marketing II.

Dologné Kovács Izabella – IP-OP adminisztráció az excel tábla segítségével

Németh Lilla: Az új Tanulási stílus kérdőív skálái, használati javaslatok és kutatási eredmények
BernáthL-NKollárK-NémethL. Tanulási stlíus TaskóT KATT

2015. március
Szimethné Galaczi Judit: „Szülői értekezleten” – óvodapszichológusi tapasztalatok szülőkkel való csoportos munkáról
Szülői értekezleten
Értekezlet kellékek
Szülői értekezlet protokoll
Szülői vélekedések
Németországi szülői est
Svédországi szülői értekezlet

2015. február
Csabai Krisztina: A Madárfészekrajz gyakorlati alkalmazhatósága.
A madárfészekrajz gyakorlati alkalmazhatósága

2014. december
Lakatos Katalin: Tanulási rizikó csoportok szűrése és felzárkóztató terápiái

2014. november
– az iskola- és óvodapszichológus protokoll anyagait lásd külön lapon

2014. október
Tamás Márta: Szűrő vizsgálatok – milyen életkorban mit érdemes csoport, ill. évfolyam szinten szűrni?
Szűrő vizsgálatok

2014. szeptember
Tamás Márta: Mentorálás a tehetséggondozásban
Mentorálás a tehetséggondozásban

 

 

A 2013/14-es tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:

2014. május
Pethő Adél: Művészetterápia felhasználása középiskolás csoportokban
Művészetterápia

2014. április
Dr. Gyebnár Viktória: A vizuális kreativitásteszt (TCT-DP) ismertetése, használt mutatórendszere és felhasználási lehetőségei az iskolai gyakorlatban

2014. március
N. Kollár Katalin, Tamás Márta: Gyakorlati problémák – munkaköri leírás és pedagógus II. minősítéshez portfólió készítés Óvoda és iskolapszichológusok minősítése pedagógus II. fokozatba
Óvoda és iskolapszichológusok minősítése pedagógus II. fokozatba
Pedagógiai_szakszolgálat-útmutató

Kedves Kollégák! Itt találjátok azokat a munkaköri leírás ajánlásokat, amiket a jogszabályokból levezethető tartalommal fogalmaztunk meg – a pdf-es változatban látjátok a vonatkozó jogszabályokat is, de az nem része egy munkaköri leírásnak. Ezek csak minták, a helyi igényeknek és lehetőségeknek megfelelően érdemes pontosítani. A könnyebb felhasználás kedvéért külön óvoda- és külön iskolapszichológusra is megfogalmaztuk.
Tamás Márta    N. Kollár Katalin
óvodapszichológus munkaköri leírás + szabályozás
Iskolapszichológus munkaköri leírás + szabályozás
Iskolapszichológus munkaköri leírás MINTA (1)
óvodapszichológus munkaköri leírás MINTA (1)

2014. február
F. Lassú Zsuzsa: Mentálisan sérülékeny családok iskolapszichológus nézőpontból
Mentális sérülékenység a családban
További információk a http://www.strong-kids.eu/ honlapon.

2014. január
Sarkadi-Nagy Szilvia, Antal Timea és Járó Katalin: A hierarchikus szociometriára (HSZ) épülő csoportfejlesztés – a Mérei projekt (MP)
Osztálytükör

2013. december
N. Kollár Katalin, Bernáth László: Tanulási stílus kérdőív
Tanulási stílus iskolapszichológusoknak

Szitó Imre: Tanulási stílus kérdőív pedagógusoknak
Tanulási stílus kérdőív pedagógusoknak

Taskó Tünde Anna: Alulteljesítők felismerése a KATT kérdőív segítségével
KATT kérdőív és értékelése
Alulteljesítők felismerése a KATT kérdőív segítségével

2013. október
Pálnokné Pozsonyi Márta: A nevelési tanácsadás és az iskolapszichológia együttműködésének lehetőségei

Szabó Éva: Az iskolapszichológus koordinátor feladatköre és együttműködése az óvoda és iskolapszichológussal
A koordinátor szerepe

N. Kollár Katalin – Tamás Márta: Az óvoda-és iskolapszichológia törvényi szabályozásának aktuális kérdései
Iskolapszichológia törvények

Czirjákné Vértesi Marianna: Az iskolapszichológiai, óvodapszichológiai ellátás
Iskolapszichológiai ellátás

 

A 2012/13-as tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:

2013. május
Tamás Márta: A pszichológusok – nevelési tanácsadó pszichológus, iskolapszichológus koordinátor és óvoda-iskolapszichológusok –  szerepe a tehetséggondozás területén
MATEHETSZ ajánlás-tehetseggondozás protokollja

2013. március
Révay Máté: Amerikai álom? ­ szubjektív élménybeszámoló oktatásról és pszichológiáról Észak-Amerikában

2013. február
Szabó Csilla: Újszerű gyakorlati “modell” a pályaorientáció intézményi szintű támogatására

2013. január
Szabó Éva: Az iskolapszichológus, mint vitamin a szervezetben
Az iskolapszichológus, mint vitamin a szervezetben

2012. november
Páll-Balázs Gréta – Fejér Noémi – Karsai Eszter: Alternatív osztályfoglalkozások különböző korosztályokban
Alternatív osztályfoglalkozások

Szabó Csilla: Az osztály és az iskolapszichológus együttműködési lehetőségei
Osztállyal végzett munka

2012. október
Szitó Imre: Személyre hangolt, környezetbarát és környezetváltoztató iskolapszichológiai módszerek a 7-13. évfolyamokon
Környezetbarát és környezetváltoztató iskolapszichológia

2012. szeptember
Tamás Márta: A MATEHETSZ és NTE közös ajánlása a tehetséggondozás pszichológiai protokolljához
A tehetséggondozás protokollja

Kovács Orsolya- Ruisz Panna: Személyiségfejlesztő csoport tehetséges általános iskolásokkal
Tehetség műhely gyakorlati kérdései

 

A “25 éves az iskolapszichológia”-konferencia letölthető előadásai:

1./ Hunyady György: Miért és hogyan indult a hálózatépítés?
Hunyady György

2./ M. Tamás Márta: Súlypontok az iskolapszichológiában
M.Tamás Márta_Súlypontok az iskolapszichológiában

3./ N. Kollár Katalin – M. Tamás Márta: Merre tart az óvoda- és iskolapszichológia? Helyzetkép az iskolapszichológusokról és a Módszertani Bázis terveiről
N. Kollár Katalin_Merre tart az iskolapszichológia

4./ Balog Anna: Az óvodapszichológia munkamódszerei
Az óvodapszichológia munkamódszerei

5./ Szitó Imre: Bevált módszereim az iskolapszichológiában
Bevált módszereim az iskolapszichológiában

6./ Páskuné Kiss Judit: Tehetséggondozás iskolai keretek között
Tehetséggondozás iskolai keretek közt

7./ Léder Rózsa: Bántalmazott gyerekek
Bántalmazott gyerekek

8./ Katona Nóra: Helyzetkép a nemzetközi Iskolapszichológiában
Helyzetkép a nemzetközi Iskolapszichológiában

9./ Szabó Éva: Komplex szakmai együttműködés és támogatás a Dél-alföldi Iskolapszichológia Módszertani Központban
Komplex szakmai együttműködés

10./ Németh Margit és II. kerületi Pedagógiai Szakszolgálat: A klinikai gyermekpszichológia és az iskolapszichológia együttműködése

 

A 2011/2012-es tanévben tartott rendezvények anyagai:

2012. április
N. Kollár Katalin, Tamás Márta: Iskolapszichológusi feladatkörök és alkalmazási feltételek – a változó törvényi szabályozás tanulságai.
N. Kollár – Tamás: A változó törvényi szabályozás

2012. március
Nemesné Somlai Gitta, Szakács Nóra: ,,Hát én immár MIT válasszak?”
Nemes Gitta „Hát én immár MIT válasszak?”
Szakács Nóra „Hát én immár MIT válasszak?”

2012. január
Bugán Antal: Az egészségfejlesztés pszichológiai alapjai. Az iskolapszichológia lehetőségei az egészségfejlesztés terén.
Az iskolapszichológus lehetőségei az egészségmagatartás alakításában

2011. december
Szilágyi Vilmos: Az iskolapszichológusok szerepe és lehetőségei a szexuális nevelésben
Az iskolapszichológia szerepe a szexuális nevelésben
A szexuális nevelés európai programja

2011. október
Negrea Vidia: Az áldozattá váló gyerekek segítése az iskolában resztoratív technikákkal
Áldozatok segitése

 

A 2010/2011-es tanévben tartott rendezvények anyagai:

2011. május
Vass Zoltán – Perger Mónika: Kinetikus iskolarajz
Kinetikus rajzvizsgálat

2011. április
Nagy Brigitta: Kríziskezelés az iskolapszichológusi munkában. Koncepció.
Krizisintervenció

Dr. Szitó Imre: Kríziskezelés az iskolapszichológusi munkában: gyakorlati tapasztalatok egy kríziskezelés bemutatásán keresztül

2011. március
Zsíros Emese és Jármi Éva: „Kamasz-O.K. vagyunk”.Személyiségfejlesztő program serdülőknek
KamaszOK vagyunk

Dr. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta: Iskolapszichológus protokoll –vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok: A tevékenységi kör és szupervízió kérdései
Iskolapszichológus protokoll II.

2011. február
Dr. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta: Iskolapszichológus protokoll –vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok
Iskolapszichológus protokoll

2010. december
Nemesné Somlai Gitta: A segítő kapcsolat pszichológiája: az iskolapszichológus mint tanácsadó
A segítő kapcsolat pszichológiája

2010. november
Dr. Szitó Imre: Kritikus pontok az iskolapszichológia protokoll kialakításában
IP protokoll vita

2010.október
Jármi Éva: Iskolai erőszak megelőző program (Olweus) alkalmazhatósága a magyar iskolákban.
Iskolai erőszak megelőző program (OBPP)