Bázis rendezvények letölthető anyagai

2023/2024 tanév előadásainak letölthető anyagai:

2024. május 31. Szakmai nap
Plenáris ea. 
IP-OPhelyzete20240531_NKollár
Műhelyek:
TRAUMATUDATOSSÁG: Traumatudatos szemlélet 1 dia
Trauma témájú szakirodalom

április 19.  F. Lassú Zsuzsanna: Az intézményes nemi egészségnevelés kérdései, feladatai és kihívásai születéstől serdülőkorig – az intézmény-pszichológusok szempontjából

 

2024. március 22.  Szigethi Zsófia: Az autizmussal élő és ADHD-s tanulók és környezetük (tanár, szülő, kortárs) mentális jólléte, a tanulók Társas helyzetének javítása. Mit tehet az iskolapszichológus?

ADHD ÉS AUTIZMUS – TÁRSAS HELYZET
Segédlet kihívást jelentő viselkedések kezeléséhez
https://www.facebook.com/profile.php?id=100057204469618
https://www.youtube.com/@Nikkelbolha

2024. február 9. Révész Renáta Liliána: Óvodai, iskolai foglalkozások szempontjai és módszerei halál és gyász esetén

Hogyan beszeljunk halálról gyászról ovi iskola

2024. január 5.
Arató Nikolett: Digitális útikalauz a cyberbullyinghoz – a cyberbullying kutatásának hazai eredményei és a prevenció lehetőségei

Internetbiztonság:
https://www.saferinternet.hu/Fooldal/Hirek/Megjelent-a-Web-We-Want-tanari-kezikonyvhttps://www.saferinternet.hu/legyel-az-internet-asza
https://video.eko.com/v/VoQ3xz?autoplay=true

Kalmár Anna: Online egyensúly – ingyenes jógaprogram gyerekeknek

AdniJógáról kisfilm:

Jógáról általában:
https://link.springer.com/article/10.1007/s11414-011-9249-8
https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/1524838015620834

Hozzáférés kérése a gyerek és a felnőtt jógás tartalmakhoz ennek a kérdőívnek a kitöltésével lehet:   https://docs.google.com/forms/d/1gIhz8uZttttB8iGlnyxLWmaYfeLLaWURGPcIF4cJinA/edit

2023. december 15.  Varga Attila: Környezetpszichológia az oktatási intézményekben

Környezetpszichológia_VargaA

2023. november 24. Rózsa Mónika: Traumatudatosság és oktatási intézmények

Traumatudatosság oktatási intézményekben

Sándor Éva Bullying megelőzés a Békés Iskolák program keretében

Sándor Éva-a bullying és a Békés Iskolák Program

2023. október 24. kedd  9:00-11:15

Csekeő Borbála: A gyermekek elleni erőszak prevenciója és intervenciója – Mit tehet az iskolapszichológus a gyerekek biztonsága érdekében

Szlankó Viola: A gyerekek és a fiatalok mentális egészsége gyermekjogi aspektusból.

Mentális egészség mint gyermekjog_I_UNICEF
Mentális_egészség_mint_gyermekjog_II

2023. szeptember 5.
Fodor Szilvia: A tanuló jóllét vizsgálatának innovatív módszerei

MódszertaniBázis_ISPA_FodorSzilvia 20230905

Borbáth Katalin: Eat The Frog! Stratégiák tizenéveseknek a végrehajtó funkcióik optimalizálására

Borbáth Kata – Végrehajtó funkció készségek fejlesztése – 2023-09-05:

A 2022/23-es tanév rendezvényeinek letölthető anyagai:

2023. június 2. Tóth Dániel: Az online vagy „digi” tudatosság

linkek az előadás témájához kapcsolódó anyagokkal:
https://www.youtube.com/@APszichologusPasi
https://www.facebook.com/groups/digitalisneveles/permalink/620092186339027/
https://www.facebook.com/groups/digitalisneveles
https://www.facebook.com/groups/digitalisneveles/permalink/620092186339027/
https://forms.gle/QPS4K4USgc5AkB958https://webuni.hu/kepzes/okos-telefon-az-iskolaban-hatasok-problemak-es-lehetosegek

2023. március 14. Kókai-Czapár Mária: Az iskolapszichológia átfogó konzultációs és intervenciós modellje egy kanadai iskolapszichológus szemével.

Kókai_Czapár_M_AzIP_konzultációs_modellje

2023. február 14. Benkovics Jenő: Sportpszichológiai és az iskolapszichológia kapcsolata

Sportpsz_ és_ped_psz találkozása_Benkovics

UJHELYINÉ NAGY ANIKÓ_ KURITÁRNÉ SZABÓ ILDIKÓ Az ártalmas gyermekkori élmények
hatása

2023. január 17.  Fodor Szilvia: Az iskolai szervezetpszichológia lehetőségei és kihívásai

FodorSzilvia_Iskolai szervezet

2022. december 13.
Dr. Herczeg Rita: Gyermekjogok a gyermekvédelemben

IntegráltJogvédelmiSzolgálat- Dr.HerczegRita

Dr. Rónay Zoltán: Pszichológus a tárgyalóteremben – Jogok és kötelezettségek

Pszichológus a tárgyalóteremben – Jogok és kötelezettségek

2022. november 15. Borbáth Kata: Aktuális kérdések: Hogy van a hazai pedagógusok mentális egészsége? Eredmények a diákok mentális jóllétéről.

Borbáth Kata: Diákok mentális jól-léte

Borbáth Kata- Aktuális kérdések- Milyen a hazai pedagógusok mentális egészsége

2022. november 2. Hoffmann Tamás: Új lehetőségek az eSzocmetben

Hoffmann T. eSzocMet_Bullying és csoportosító szociometria ppt

2022. október 18. Pajor Gabriella: Új módszerek az iskolapszichológiában: motivációs interjú és megoldás fókuszú rövid terápia (Solution Focused Brief Therapy) iskolai alkalmazása

előadás_anyaga_és_könyvekPajor

2022. szeptember 20. Fegyverneki Edit, Szalkai Anna, Zsebeházy-Rákos Piroska: … Óvodai szűrés módszerei és tapasztalatai

iskolakészültség felmérését segítő táblázat – óvodaped konzultációhoz

BÁZIS – BKM – op szűrés terve

A 2021/22-es tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:

2022. június .7. N. Kollár Katalin és Tamás Márta: Nem győzöd a sok egyéni eset kezelését? Iskolai problémák megoldása rendszerszemléletben.

Nemgyozod_NKollár

Az óvoda-, és iskolapszichológia feladatai_TamásM

2022. május 17. Az érzelmi intelligencia fejlesztése II.: Sándor Éva: Hogyan építsünk jól mentalizáló közösségeket? – Érzelmi intelligencia fejlesztés szervezeti szinten.

Sandor_Eva_Érzelmi_intell._rendszerszintű

2022. május 10. Flach Richárd: Krízis a rendszerben – az iskolapszichológus direkt és indirekt eszközei önsértő viselkedés esetén

Szuicid_prevencio_Flach_IP

két további cikk:
az öngyilkosság megelőzéséről:

Mit tehetnek a  pedagógusok?:

2022.április 26. Az érzelmi intelligencia fejlesztése I.

Érzelmi_intelligencia_NKK

Last minute támogató ötletek a felvételi előtt

https://www.facebook.com/eppelpasztoradrienn/

Szloboda-Kovács Emese_Harag_legyozes

https://mora.hu/konyv/hogyan-gyozd-le-a-haragod-erzelmi-fejleszto-fuzet

2022. március 28.Bogár Zsuzsa: A mozaikcsaládokkal folytatott pszichológusi munka

PPT letölthető:
https://drive.google.com/file/d/1VBdUDZJ_UeAIfNyqMl8C-4iHcxneNAvH/view?usp=sharing

2022. március 22. Nagy Eszter: Mágusok a menzán – Gamification az iskolapszichológusi munka eszközeként

Gamification facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/766026690495628

2022.március 1. Flach Richárd: Az iskolapszichológus szerepe az öngyilkossági veszélyeztetettség felismerésében és ellátásában, különös tekintettel a nem-szuicidális önsértésre

Az iskolapszichológus szerepe.03.01

Protokoll – szuicid-prevencio – IP

Pedagógus ismeretei és vélekedései a mentális egészségről-NSSI kerdoiv

A zuglói iskolapszichológus team által készített űrlap, amit a mentő hívása esetén javasolnak kitölteni:
Ajánlás_iskolapszichológiai vélemény_mentősöknek

2022. február 15. Szvatkó Anna, Lapis Andrea:  Új vizsgáló eljárás az iskolába lépés előtt álló gyermekek számár

Integratív szemléletű iskolába lépési vizsgálat

2022. január 18.  Jármi Éva: Ki védi meg a pedagógusokat – tanárokkal szembeni bullying a cyber térben

Resztoratív sérelemkezelés a köznevelési intézményekben

2021. december 14. Kathleen Aspiranti: Evidence-Based Classroom Behavioral Interventions. (Bizonyítékokon alapuló intervenció osztálytermi viselkedésproblémák esetén)

Classroom Behavioral Interventions

2021. december 7. Dr. Túry Ferenc: Evészavarok gyermek és serdülőkorban

Evészavarok_ppt_TúryFerenc

ED CST önsegítő kézirat
http://anorexiabulimia.hu  Logo

2021. november 9. Joós Andrea: Mitől lesz egy tanár jó fej – gamification és egyéb jó pedagógusi gyakorlatok
http://www.joosandrea.com/

https://kepmas.hu/hu/podcast/tanarno-kerem

2021. szeptember 21. Forrás-Biró Aletta: Az iskolapszichológus feladatai az LMBTQ diákok ellátásában.

LMBTQI+_DIÁKOK_ISKOLAPSZICH_20210921_FORRÁS-BIRÓ

A 2020/21-es tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:

2021. június 15. Koordinátor találkozó

koordinátortalálkozó_20210615_EMLÉKEZTETŐ

2021. június 08. EGYMI-ben dolgozó pszichológusok feladatai és munkamódszerei

  • N. Kollár Katalin: Törvényi szabályozás kérdései és dilemmái
    EGYMI rendeletek
  • Darvasi Zsuzsanna: Feladatkör lehetőségei az EGYMI-ben és az integráló iskolák segítése Pécsen
  • Nagy Klára: Pszichológusi munka a vakok és gyengén látók körében
  • A zuglói EGYMI-k tapasztalatai a különböző sérülésekre specializált intézményekben
    IP Zugló
    EGYMIK helyzete

2021. május 11. Flach Richárd: Öngyilkossági veszélyeztetettség, önsértés. Az iskolapszichológus szerepe a problémakezelésben

Öngyilkosság_Önsértés_FLACH

2021. április 13. Koordinátor találkozó

koordinátortalálkozó_20201013_EMLÉKEZTETŐ

2021. március 16. Szigethi Zsófia Egyéni és kiscsoportos foglalkozások módszerei autisták számára. (szociális történet, szociális-kommunikáció fejlesztés, én-könyv

Szigethi.Zsófia-TAS-815     helyes helytelen      Foglalkozástervezet 20.02.12      Andris és a tanévkezdés           Ádám és az alvás     Szoc-komm fejlesztés     VENDÉGSÉG MAMÁÉKNÁL     Andris a suliban     ADHDcsoport

IMG_20200717_100325 IMG_20200715_141829

2021. február 23. Balázs Judit: Az idegrendszer fejlődési zavarai: autizmus spektrum zavar, figyelemhiányos hiperaktivitás zavar. Diagnosztika és differenciáldiagnosztika

2021. január 26. Online oktatás:  tapasztalatok és kihívások

Szabó_Kóródi_Jagodics_online

ez az anyag olvasható az Iskolakulúra 2021-es számaiban

NKollárOnline vizsg_tanári

ez az anyag az Iskolakulúraflóiratban megjelenés alatt

NKollárOnline vizsg_diák

2020. december 8. Szigethi Zsófia: Az autista és ADHD-s gyerekek beilleszkedésének segítése – gyakorlati megoldások 

Autizmus és ADHD az általános iskolában (m.t.b.)

HA ÜGYES VAGY

Ha ügyes vagyok

HOGYAN JÁTSZHATOK APÁVAL-Oli

OLI AZ OVIUDVARON

Ádám és az alvás

Andris a suliban

SzigethiZsófi_film, könyv és pályázat ajánlások

2020. november 17. Nagy Klára: Az autista és ADHD-s gyerekek beilleszkedésének segítése – Milyen okok vannak a tünetek mögött?

AUTIZMUS_ADHDpszichoELTE

2020. október 13.  Koordinátor találkozó

koordinátortalálkozó_20201013_EMLÉKEZTETŐ

2020. szeptember 22.  A szakképző középiskolákkal kapcsolatos területspecifikus problémák iskolapszichológus szemmel. A szakmai tapasztalataikat megosztják a területen dolgozó pszichológusok: Benda Viktória, Pethő Adél és Turcsik Katalin

PetheöAdél-előadás-szakgimnázium

A 2019/20-as tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:

2020. február.25. Az iskolai szociális segítő és az iskolapszichológus együttműködése: jó gyakorlatok és kompetencia határok.  A közös gondolkodást segítik miskolci és budapesti iskolapszichológus és szociális segítő koordinátorok.: Sándor Éva és Foki Csilla; Vass Andrea, Gaskó Ágota és Huszár Krisztina; Farkas Erika és Szolnoki Beáta; Kováts Szabolcs és Németh Borbála

Óvodai és iskolai pszichológusok és szocmunkások-Zugló

2020. január 28.

Dr. Hafiek Andrea: A szakképző középiskolákkal kapcsolatos szabályozási változások

Szakképzés_3Vhr – dr. Hafiek Andrea

2019 december  

Tamás Márta és N. Kollár Katalin: Hol szorít a cipő?

2019. november 26.

Ványi Ágnes és Szűcs Antal Mór: Paradigmaváltás az olvasástanításban: Mesezene (Az olvasás óvodai előkészítésének és a betűtanításnak élménypedagógiai módszere)

https://www.mesezene.com

2019 október 17-18. 

III. Iskolapszichológus Vándorgyűlés anyagai elérhetőek:

https://sites.google.com/view/ip-vndorgyls/iii-iskolapszichol%C3%B3gus-v%C3%A1ndorgy%C5%B1l%C3%A9s

2019. szeptember  10.

Konczné Juhász Andrea vezető szaktanácsadó: Jogforrások az SNI, valamint a BTM zavarral küzdő gyermekek neveléséhez-oktatásához, valamint a köznevelési törvény új módosításai…

Kalász Nándor és Kalászné Tímár Valéria tanárok – Gyakorlati tapasztalatok

A 2018/19-es tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:

2019. május 21.

Boldizsár Ildikó: Meseterápia.A szociális kompetencia fejlesztése

2019. április 30. 

Frankó András és Kormos Piroska: Apa, anya, pia. Elfeledett gyerekek családi titkai

2019. március 19.

Dr. Balázs Judit: Önsértés serdülőkorban

2019. február 26.

Piros Vera, Tamás Márta: Mit igényelnek és mire vevők a szülők az iskolapszichológustól?

Tamás Márta_Mire vevők a szülők 2019
Piros Vera Mit igényelnek és mire vevők a szülők

2019. január 15.

Boglacsik Tímea, az OKIT igazgatója és munkatarsai: A bántalmazottak segítésére létrehozott ellátórendszer működése különösen a gyerekek vonatkozásában

CSBO_OKIT_BoglacsikT.

2018. december 18.

Bagdy Emőke: Relaxációs módszerek alkalmazási lehetőségei az iskolában, különös tekintettel az autogén tréningre.

Diákrelax_VIII 2018. ORSZAGJARO PPT  közzétéve a szerzők engedélyével

Ajánlott irodalom: Bagdy E. 2017: Pszichofittnesz gyermekeknek, szülőknrk és nevelőknek. Kulcslyuk kiadó
Bagdy E. (2015): Stresszkezelés és relaxáció alkalmazása a testnevelésben. Magyar Diáksport Szövetség, Budapest.
https://www.scribd.com/document/338133644/TESIM-Stresszkezeles-es-relaxacio-alkalmazasa-a-testnevelesben-pdf
honlap további információkkal: http://www.relaxacio.hu/

2018. november 27.

Papp Krisztina: Új társszakma az iskolai szociális munkás – együttműködési lehetőségek és kihívások

Óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység 2018

2018_08_15_ajanlas_szocsegito

2018. október 16.

Tamás Márta: : Milyen témákból érdemes a szülőknek előadást vagy tanácsadást tartani?

Tamás M. Szülőknek program

IP_szervezeti és szabályozási kérdések

A 2017/18-as tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:

2018. június 12.
Kovács Katinka: Az általános adatvédelmi rendelet (GDPR) iskolapszichológiai konzekvenciái
GDPR_rendelet_teljesszövege
KovácsKatinka_GDPR
KLIK_GDPRinfokérés
GDPR levélminta_önkormányzatialk_hoz

2018. május 22.
N. Kollár Katalin: A szociogramon és a mutatókon túl –a szociometria felhasználási lehetőségei a csoportfejlesztésben
Hoffmann Tamás, Basa Bence: SzocMet: szociometria percek alatt – számítógépes programmal segített online felvétel
e_szocmet
fejlesztés_2.osztályN.Kollár
Kérdőív_áltiskolásoknak
rövidkérdőivközépiskola
szociometriatábtésmutatók

2018. április 19-20. Szeged
 II. Iskolapszichológus vándorgyűlés

Részletes anyagokat megtaláljátok itt a Bázis honlapon, de külön lapon

2018. március 27.

Romhányi Réka: Mozgásterápiák – a fejlesztés módszerei megkésett mozgásfejlődés és tanulási problémák esetén

2018.február 27.

Csoportozás workshop II. A tapasztalataikat bemutatják: Dologné Kovács Izabella, Rédei Zsuzsanna
Észforgató csoport_Dologné Kovács Izabella
CSOPORTOZÁS – Társasjátékokkal_RényiZsuzsanna

2018. január 23.
Jármi Éva és Várnai Dóra: (Cyber)bullying megelőzése középiskolásoknál

2017. december 12.
Tamás Márta: Az iskolapszichológus kapcsolata az iskola vezetésével és az ezzel kapcsolatos dilemmák
Az iskolapszichológus kapcsolata az iskola vezetésével Tamás Márta

2017. november 14.
N. Kollár Katalin, Tamás Márta és Gyebnár Viktória: Kapcsolat a szülőkkel a pedagógus és az iskolapszichológus szemszögéből
Kapcsolat az iskolapszichológus és szülők közt_Tamás Márta
Tanár_szülő_kapcsolat_N.Kollár Katalin
Szülőkkel együttműködés_Gyebnár Viktória

2017. október 10.
Csoportozás workshop. A tapasztalataikat bemutatják: Benda Viktória, Pető Adél, Dologné Kovács Izabella és Ráczné Karikó Rita, Pető Adél, Sándor Éva
Bemutatkozó_óra_Benda Viktória
Bábszakkör bemutatása_Dologné Kovács Izabella
Konfliktuskezelő bábcsoport tapasztalataiRáczné Karikó Rita
macikártya játékok  macik  macikifestő  TheBearCardsBooklet
Békés iskolák:
ISKON.OPKM.HU /bps.php
www.bekesiskolak.hu

2017. szeptember 26.
Saródy Vera: Pedagógusok számára tartott esetmegbeszélő csoport lehetőségei az iskolában
Az esetmegbeszélés lehetőségei az iskolában, óvodában
Ehhez a tartalomhoz további anyagot a zárt felületen találsz.

E-kréta
ekréta
https://ekreta.hu/elearning/
Ehhez a tartalomhoz további anyagot a zárt felületen találsz.

A 2016/17-es tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:

2017. június 6.
Perczel Forintos Dóra: Tudatos jelenlét – Mindfulness

2017. május 23.
Csendes Éva: Az érzelmi kompetenciák fejlesztése és a szenvedélybetegségek megelőzésének lehetősége

2017. április 11.
Tamás Márta: A pszichodiagnosztika aktuális kérdései – a kognitív és affektív vizsgálatok nehézségei és az óvoda-, és iskolapszichológus szerepe
A pszichodiagnosztika aktuális kérdései

2017. március 14.
Dr. Simkó Csaba: Hogyan segítsünk elfogadni az elfogadhatatlant? A gyermekek támogatása a szülő súlyos betegsége és halála esetén
Hogyan segítsünk elfogadni az elfogadhatatlant?

Gyerekgyász-Kharón-Thanatológiai Szemle-2009/4

2017. február 14.
V. Komlósi Annamária: A krízisintervenció alapelvei
Pszichológiai kompetenciák katasztrófa helyzetben – A veronai buszbaleset tanulságai

Nagy Brigitta: Iskolát érintő krízis

Negrea Vidia: Resztoratív technika használata a krízishelyzet kezelésére
Resztoratív technika használata a krízishelyzet kezelésére

2016. december 13.
Várnai Dóra: A HBSC kutatás legújabb eredményei és tanulságai az iskolapszichológusok számára
A HBSC kutatás legújabb eredményei és tanulságai az iskolapszichológusok számára

2016. november 15.
Büki Péter: A társadalmi felzárkózás gyermekeket érintő projektjei és jógyakorlatai

2016. október 25.
Kapitány-Fövény Máté: Drogprevenció online: interaktív prevenciós applikáció és honlap serdülők és szüleik részére.(www.voltegyszer.com)
Drogprevenció online

2016. szeptember 27.
Fügedi Petra, Tódor Marina, Szabó Éva: Társas készségeket fejlesztő kiscsoportos tréning 12-18 évesek számára
Társas készségeket fejlesztő kiscsoportos tréning 12-18 évesek számára

A 2015/16-os tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:

2016. április
Szvatkó Anna, Lapis Andrea: Iskolaérettségi vizsgálat – tapasztalatok a régi és az új módszerrel

2016. március
N. Kollár Katalin: Új honlap és ehhez kapcsolódó újítások a Bázis működésében

Pajor Gabriella: Teljesítménymotiváció iskolai környezetben – a célelmélet alapján készült mérőeszköz és gyakorlati tanulságok

2016. február
Ágoston Csilla, Tamás Márta: Új trendek a droghasználatban és az iskolapszichológus lehetőségei a drogprevencióban
Új trendek a droghasználatban prevencióban

2016. január
K. Németh Margit, Koller Éva: Serdülőkor: normatív krízis vagy deviancia?
Serdülőkor

2015. november 24.
Jármi Éva: Anti-bullying foglalkozások megvalósítása iskolában, óvodában
Anti-bullying foglalkozások megvalósítása iskolában, óvodában

2015. október
Sándor Éva, Kemény Rita: Az egészségüggyel való együttműködés lehetőségei és felületei– egy konferencia tanulságai alapján
IP és eü_együttműködés-NKollárK
Gyermek bántalmazásának felismerésére és megszüntetésére irányuló egységes elvek és módszertan

Szimethné Galaczi Judit Tamás Márta: Az iskolapszichológusok minősítése

N. Kollár Katalin: Hányan is vagyunk? A Bázis felmérésének tanulságai, Megújul a Bázis honlap
Hányan is vagyunk?

2015. szeptember
Kalmár Magda: Reziliencia: ellenállás vagy megbirkózás?

 A 2014/15-ös tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:

2015. május
Kiss Anna, Németh Nóra: Integrációs szemlélet a gyakorlatban és a másság kommunikációja a norvég és magyar óvodai gyakorlatban
Óvodai integrációs szemlélet norvég és magyar óvodákban

2015. április
Saródy Vera: Hogyan „adjuk el magunkat” iskolapszichológusok PR tevékenysége
Pszichológus marketing
Pszichológus marketing II.

Dologné Kovács Izabella – IP-OP adminisztráció az excel tábla segítségével

– az évente frissített exceltáblát megtaláljátok a keresőbe írt: Munkaidő regisztrálás alapján

Németh Lilla: Az új Tanulási stílus kérdőív skálái, használati javaslatok és kutatási eredmények
BernáthL-NKollárK-NémethL. Tanulási stlíus TaskóT KATT

2015. március
Szimethné Galaczi Judit: „Szülői értekezleten” – óvodapszichológusi tapasztalatok szülőkkel való csoportos munkáról
Szülői értekezleten
Értekezlet kellékek
Szülői értekezlet protokoll
Szülői vélekedések
Németországi szülői est
Svédországi szülői értekezlet

2015. február
Csabai Krisztina: A Madárfészekrajz gyakorlati alkalmazhatósága.
A madárfészekrajz gyakorlati alkalmazhatósága

2014. december
Lakatos Katalin: Tanulási rizikó csoportok szűrése és felzárkóztató terápiái

2014. november

Az iskola- és óvodapszichológus protokoll

– az iskola- és óvodapszichológus protokoll anyagait lásd külön lapon

2014. október
Tamás Márta: Szűrő vizsgálatok – milyen életkorban mit érdemes csoport, ill. évfolyam szinten szűrni?
Szűrő vizsgálatok

2014. szeptember
Tamás Márta: Mentorálás a tehetséggondozásban
Mentorálás a tehetséggondozásban

A 2013/14-es tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:

2014. május
Pethő Adél: Művészetterápia felhasználása középiskolás csoportokban
Művészetterápia

2014. április
Dr. Gyebnár Viktória: A vizuális kreativitásteszt (TCT-DP) ismertetése, használt mutatórendszere és felhasználási lehetőségei az iskolai gyakorlatban

2014. március
N. Kollár Katalin, Tamás Márta: Gyakorlati problémák – munkaköri leírás és pedagógus II. minősítéshez portfólió készítés Óvoda és iskolapszichológusok minősítése pedagógus II. fokozatba
Óvoda és iskolapszichológusok minősítése pedagógus II. fokozatba
Pedagógiai_szakszolgálat-útmutató

Kedves Kollégák! Itt találjátok azokat a munkaköri leírás ajánlásokat, amiket a jogszabályokból levezethető tartalommal fogalmaztunk meg – a pdf-es változatban látjátok a vonatkozó jogszabályokat is, de az nem része egy munkaköri leírásnak. Ezek csak minták, a helyi igényeknek és lehetőségeknek megfelelően érdemes pontosítani. A könnyebb felhasználás kedvéért külön óvoda- és külön iskolapszichológusra is megfogalmaztuk.
Tamás Márta    N. Kollár Katalin
óvodapszichológus munkaköri leírás + szabályozás
Iskolapszichológus munkaköri leírás + szabályozás
Iskolapszichológus munkaköri leírás MINTA (1)
óvodapszichológus munkaköri leírás MINTA (1)

2014. február
F. Lassú Zsuzsa: Mentálisan sérülékeny családok iskolapszichológus nézőpontból
Mentális sérülékenység a családban
További információk a http://www.strong-kids.eu/ honlapon.

2014. január
Sarkadi-Nagy Szilvia, Antal Timea és Járó Katalin: A hierarchikus szociometriára (HSZ) épülő csoportfejlesztés – a Mérei projekt (MP)
Osztálytükör

2013. december
N. Kollár Katalin, Bernáth László: Tanulási stílus kérdőív
Tanulási stílus iskolapszichológusoknak

Szitó Imre: Tanulási stílus kérdőív pedagógusoknak
Tanulási stílus kérdőív pedagógusoknak

Taskó Tünde Anna: Alulteljesítők felismerése a KATT kérdőív segítségével
KATT kérdőív és értékelése
Alulteljesítők felismerése a KATT kérdőív segítségével

2013. október
Pálnokné Pozsonyi Márta: A nevelési tanácsadás és az iskolapszichológia együttműködésének lehetőségei

Szabó Éva: Az iskolapszichológus koordinátor feladatköre és együttműködése az óvoda és iskolapszichológussal
A koordinátor szerepe

N. Kollár Katalin – Tamás Márta: Az óvoda-és iskolapszichológia törvényi szabályozásának aktuális kérdései
Iskolapszichológia törvények

Czirjákné Vértesi Marianna: Az iskolapszichológiai, óvodapszichológiai ellátás
Iskolapszichológiai ellátás

A 2012/13-as tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:

2013. május
Tamás Márta: A pszichológusok – nevelési tanácsadó pszichológus, iskolapszichológus koordinátor és óvoda-iskolapszichológusok –  szerepe a tehetséggondozás területén
MATEHETSZ ajánlás-tehetseggondozás protokollja

2013. március
Révay Máté: Amerikai álom? ­ szubjektív élménybeszámoló oktatásról és pszichológiáról Észak-Amerikában

https://dl.dropboxusercontent.com/u/4094846/USA.pdf

2013. február
Szabó Csilla: Újszerű gyakorlati “modell” a pályaorientáció intézményi szintű támogatására

2013. január
Szabó Éva: Az iskolapszichológus, mint vitamin a szervezetben
Az iskolapszichológus, mint vitamin a szervezetben

2012. november
Páll-Balázs Gréta – Fejér Noémi – Karsai Eszter: Alternatív osztályfoglalkozások különböző korosztályokban
Alternatív osztályfoglalkozások

Szabó Csilla: Az osztály és az iskolapszichológus együttműködési lehetőségei
Osztállyal végzett munka

2012. október
Szitó Imre: Személyre hangolt, környezetbarát és környezetváltoztató iskolapszichológiai módszerek a 7-13. évfolyamokon
Környezetbarát és környezetváltoztató iskolapszichológia

2012. szeptember
Tamás Márta: A MATEHETSZ és NTE közös ajánlása a tehetséggondozás pszichológiai protokolljához
A tehetséggondozás protokollja

Kovács Orsolya- Ruisz Panna: Személyiségfejlesztő csoport tehetséges általános iskolásokkal
Tehetség műhely gyakorlati kérdései

A “25 éves az iskolapszichológia”-konferencia letölthető előadásai:

1./ Hunyady György: Miért és hogyan indult a hálózatépítés?
Hunyady György

2./ M. Tamás Márta: Súlypontok az iskolapszichológiában
M.Tamás Márta_Súlypontok az iskolapszichológiában

3./ N. Kollár Katalin – M. Tamás Márta: Merre tart az óvoda- és iskolapszichológia? Helyzetkép az iskolapszichológusokról és a Módszertani Bázis terveiről
N. Kollár Katalin_Merre tart az iskolapszichológia

4./ Balog Anna: Az óvodapszichológia munkamódszerei
Az óvodapszichológia munkamódszerei

5./ Szitó Imre: Bevált módszereim az iskolapszichológiában
Bevált módszereim az iskolapszichológiában

6./ Páskuné Kiss Judit: Tehetséggondozás iskolai keretek között
Tehetséggondozás iskolai keretek közt

7./ Léder Rózsa: Bántalmazott gyerekek
Bántalmazott gyerekek

8./ Katona Nóra: Helyzetkép a nemzetközi Iskolapszichológiában
Helyzetkép a nemzetközi Iskolapszichológiában

9./ Szabó Éva: Komplex szakmai együttműködés és támogatás a Dél-alföldi Iskolapszichológia Módszertani Központban
Komplex szakmai együttműködés

10./ Németh Margit és II. kerületi Pedagógiai Szakszolgálat: A klinikai gyermekpszichológia és az iskolapszichológia együttműködése

A 2011/2012-es tanévben tartott rendezvények anyagai:

2012. május 22.

Gőbel Orsolya: Varázsjátékok az óvoda-, és iskolapszichológusi munkában

honlap: www.gobelorsolya.hu

2012. április 6.
N. Kollár Katalin, Tamás Márta: Iskolapszichológusi feladatkörök és alkalmazási feltételek – a változó törvényi szabályozás tanulságai.
N. Kollár – Tamás: A változó törvényi szabályozás

2012. március  6. 
Nemesné Somlai Gitta, Szakács Nóra: ,,Hát én immár MIT válasszak?”
Nemes Gitta „Hát én immár MIT válasszak?”
Szakács Nóra „Hát én immár MIT válasszak?”

2012. február 14.

A Kőbányai Nevelési Tanácsadó óvoda-, és iskolapszichológusai: Tehetséggondozás Kőbányán (módszertani bemutató).
Előadók: Tamás Márta, Bálint Simon, Füzérné Csuka Noémi, Stoia Ildikó, Dezsényi Beátrix, Bálint Mária, Ruisz Anna, Kovács Orolya, Borbáth Katalin, Hollósi Eszter, Fleischer Szandra

2012. január 10.

Bugán Antal: Az egészségfejlesztés pszichológiai alapjai. Az iskolapszichológia lehetőségei az egészségfejlesztés terén.
Az iskolapszichológus lehetőségei az egészségmagatartás alakításában

2011. december
Szilágyi Vilmos: Az iskolapszichológusok szerepe és lehetőségei a szexuális nevelésben
Az iskolapszichológia szerepe a szexuális nevelésben
A szexuális nevelés európai programja

2011. október
Negrea Vidia: Az áldozattá váló gyerekek segítése az iskolában resztoratív technikákkal
Áldozatok segitése

 2011. szeptember 6.

Iskolapszichológia 25 éve konferencia

A 2010/2011-es tanévben tartott rendezvények anyagai:

2011. május

Vass Zoltán – Perger Mónika: Kinetikus iskolarajz
Kinetikus rajzvizsgálat

2011. április
Nagy Brigitta: Kríziskezelés az iskolapszichológusi munkában. Koncepció.
Krizisintervenció

Dr. Szitó Imre: Kríziskezelés az iskolapszichológusi munkában: gyakorlati tapasztalatok egy kríziskezelés bemutatásán keresztül

2011. március
Zsíros Emese és Jármi Éva: „Kamasz-O.K. vagyunk”.Személyiségfejlesztő program serdülőknek
KamaszOK vagyunk

Dr. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta: Iskolapszichológus protokoll –vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok: A tevékenységi kör és szupervízió kérdései
Iskolapszichológus protokoll II.

2011. február
Dr. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta: Iskolapszichológus protokoll –vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok
Iskolapszichológus protokoll

2010. december
Nemesné Somlai Gitta: A segítő kapcsolat pszichológiája: az iskolapszichológus mint tanácsadó
A segítő kapcsolat pszichológiája

2010. november
Dr. Szitó Imre: Kritikus pontok az iskolapszichológia protokoll kialakításában
IP protokoll vita

2010.október
Jármi Éva: Iskolai erőszak megelőző program (Olweus) alkalmazhatósága a magyar iskolákban.
Iskolai erőszak megelőző program (OBPP)