2023/2024 tanév előadásainak letölthető anyagai:
2024. május 31. Szakmai nap
Plenáris ea. IP-OPhelyzete20240531_NKollár
Műhelyek:
TRAUMATUDATOSSÁG: Traumatudatos szemlélet 1 dia
Trauma témájú szakirodalom
április 19. F. Lassú Zsuzsanna: Az intézményes nemi egészségnevelés kérdései, feladatai és kihívásai születéstől serdülőkorig – az intézmény-pszichológusok szempontjából
2024. március 22. Szigethi Zsófia: Az autizmussal élő és ADHD-s tanulók és környezetük (tanár, szülő, kortárs) mentális jólléte, a tanulók Társas helyzetének javítása. Mit tehet az iskolapszichológus?
ADHD ÉS AUTIZMUS – TÁRSAS HELYZET
Segédlet kihívást jelentő viselkedések kezeléséhez
https://www.facebook.com/profile.php?id=100057204469618
https://www.youtube.com/@Nikkelbolha
2024. február 9. Révész Renáta Liliána: Óvodai, iskolai foglalkozások szempontjai és módszerei halál és gyász esetén
Hogyan beszeljunk halálról gyászról ovi iskola
2024. január 5.
Arató Nikolett: Digitális útikalauz a cyberbullyinghoz – a cyberbullying kutatásának hazai eredményei és a prevenció lehetőségei
Internetbiztonság:
https://www.saferinternet.hu/Fooldal/Hirek/Megjelent-a-Web-We-Want-tanari-kezikonyvhttps://www.saferinternet.hu/legyel-az-internet-asza
https://video.eko.com/v/VoQ3xz?autoplay=true
Kalmár Anna: Online egyensúly – ingyenes jógaprogram gyerekeknek
AdniJógáról kisfilm:
Jógáról általában:
https://link.springer.com/article/10.1007/s11414-011-9249-8
https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/1524838015620834
Hozzáférés kérése a gyerek és a felnőtt jógás tartalmakhoz ennek a kérdőívnek a kitöltésével lehet: https://docs.google.com/forms/d/1gIhz8uZttttB8iGlnyxLWmaYfeLLaWURGPcIF4cJinA/edit
2023. december 15. Varga Attila: Környezetpszichológia az oktatási intézményekben
2023. november 24. Rózsa Mónika: Traumatudatosság és oktatási intézmények
Traumatudatosság oktatási intézményekben
Sándor Éva Bullying megelőzés a Békés Iskolák program keretében
Sándor Éva-a bullying és a Békés Iskolák Program
2023. október 24. kedd 9:00-11:15
Csekeő Borbála: A gyermekek elleni erőszak prevenciója és intervenciója – Mit tehet az iskolapszichológus a gyerekek biztonsága érdekében
Szlankó Viola: A gyerekek és a fiatalok mentális egészsége gyermekjogi aspektusból.
Mentális egészség mint gyermekjog_I_UNICEF
Mentális_egészség_mint_gyermekjog_II
2023. szeptember 5.
Fodor Szilvia: A tanuló jóllét vizsgálatának innovatív módszerei
MódszertaniBázis_ISPA_FodorSzilvia 20230905
Borbáth Katalin: Eat The Frog! Stratégiák tizenéveseknek a végrehajtó funkcióik optimalizálására
Borbáth Kata – Végrehajtó funkció készségek fejlesztése – 2023-09-05:
A 2022/23-es tanév rendezvényeinek letölthető anyagai:
2023. június 2. Tóth Dániel: Az online vagy „digi” tudatosság
linkek az előadás témájához kapcsolódó anyagokkal:
https://www.youtube.com/@APszichologusPasi
https://www.facebook.com/groups/digitalisneveles/permalink/620092186339027/
https://www.facebook.com/groups/digitalisneveles
https://www.facebook.com/groups/digitalisneveles/permalink/620092186339027/
https://forms.gle/QPS4K4USgc5AkB958https://webuni.hu/kepzes/okos-telefon-az-iskolaban-hatasok-problemak-es-lehetosegek
2023. március 14. Kókai-Czapár Mária: Az iskolapszichológia átfogó konzultációs és intervenciós modellje egy kanadai iskolapszichológus szemével.
Kókai_Czapár_M_AzIP_konzultációs_modellje
2023. február 14. Benkovics Jenő: Sportpszichológiai és az iskolapszichológia kapcsolata
Sportpsz_ és_ped_psz találkozása_Benkovics
UJHELYINÉ NAGY ANIKÓ_ KURITÁRNÉ SZABÓ ILDIKÓ Az ártalmas gyermekkori élmények
hatása
2023. január 17. Fodor Szilvia: Az iskolai szervezetpszichológia lehetőségei és kihívásai
FodorSzilvia_Iskolai szervezet
2022. december 13.
Dr. Herczeg Rita: Gyermekjogok a gyermekvédelemben
IntegráltJogvédelmiSzolgálat- Dr.HerczegRita
Dr. Rónay Zoltán: Pszichológus a tárgyalóteremben – Jogok és kötelezettségek
Pszichológus a tárgyalóteremben – Jogok és kötelezettségek
2022. november 15. Borbáth Kata: Aktuális kérdések: Hogy van a hazai pedagógusok mentális egészsége? Eredmények a diákok mentális jóllétéről.
Borbáth Kata: Diákok mentális jól-léte
Borbáth Kata- Aktuális kérdések- Milyen a hazai pedagógusok mentális egészsége
2022. november 2. Hoffmann Tamás: Új lehetőségek az eSzocmetben
Hoffmann T. eSzocMet_Bullying és csoportosító szociometria ppt
2022. október 18. Pajor Gabriella: Új módszerek az iskolapszichológiában: motivációs interjú és megoldás fókuszú rövid terápia (Solution Focused Brief Therapy) iskolai alkalmazása
előadás_anyaga_és_könyvekPajor
2022. szeptember 20. Fegyverneki Edit, Szalkai Anna, Zsebeházy-Rákos Piroska: … Óvodai szűrés módszerei és tapasztalatai
iskolakészültség felmérését segítő táblázat – óvodaped konzultációhoz
A 2021/22-es tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:
2022. június .7. N. Kollár Katalin és Tamás Márta: Nem győzöd a sok egyéni eset kezelését? Iskolai problémák megoldása rendszerszemléletben.
Az óvoda-, és iskolapszichológia feladatai_TamásM
2022. május 17. Az érzelmi intelligencia fejlesztése II.: Sándor Éva: Hogyan építsünk jól mentalizáló közösségeket? – Érzelmi intelligencia fejlesztés szervezeti szinten.
Sandor_Eva_Érzelmi_intell._rendszerszintű
2022. május 10. Flach Richárd: Krízis a rendszerben – az iskolapszichológus direkt és indirekt eszközei önsértő viselkedés esetén
két további cikk:
az öngyilkosság megelőzéséről:
2022.április 26. Az érzelmi intelligencia fejlesztése I.
https://www.facebook.com/eppelpasztoradrienn/
Szloboda-Kovács Emese_Harag_legyozes
https://mora.hu/konyv/hogyan-gyozd-le-a-haragod-erzelmi-fejleszto-fuzet
2022. március 28.Bogár Zsuzsa: A mozaikcsaládokkal folytatott pszichológusi munka
2022. március 22. Nagy Eszter: Mágusok a menzán – Gamification az iskolapszichológusi munka eszközeként
2022.március 1. Flach Richárd: Az iskolapszichológus szerepe az öngyilkossági veszélyeztetettség felismerésében és ellátásában, különös tekintettel a nem-szuicidális önsértésre
Az iskolapszichológus szerepe.03.01
Protokoll – szuicid-prevencio – IP
Pedagógus ismeretei és vélekedései a mentális egészségről-NSSI kerdoiv
A zuglói iskolapszichológus team által készített űrlap, amit a mentő hívása esetén javasolnak kitölteni:
Ajánlás_iskolapszichológiai vélemény_mentősöknek
2022. február 15. Szvatkó Anna, Lapis Andrea: Új vizsgáló eljárás az iskolába lépés előtt álló gyermekek számár
Integratív szemléletű iskolába lépési vizsgálat
2022. január 18. Jármi Éva: Ki védi meg a pedagógusokat – tanárokkal szembeni bullying a cyber térben
Resztoratív sérelemkezelés a köznevelési intézményekben
2021. december 14. Kathleen Aspiranti: Evidence-Based Classroom Behavioral Interventions. (Bizonyítékokon alapuló intervenció osztálytermi viselkedésproblémák esetén)
Classroom Behavioral Interventions
2021. december 7. Dr. Túry Ferenc: Evészavarok gyermek és serdülőkorban
ED CST önsegítő kézirat
http://anorexiabulimia.hu
2021. november 9. Joós Andrea: Mitől lesz egy tanár jó fej – gamification és egyéb jó pedagógusi gyakorlatok
http://www.joosandrea.com/
https://kepmas.hu/hu/podcast/tanarno-kerem
2021. szeptember 21. Forrás-Biró Aletta: Az iskolapszichológus feladatai az LMBTQ diákok ellátásában.
LMBTQI+_DIÁKOK_ISKOLAPSZICH_20210921_FORRÁS-BIRÓ
A 2020/21-es tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:
2021. június 15. Koordinátor találkozó
koordinátortalálkozó_20210615_EMLÉKEZTETŐ
2021. június 08. EGYMI-ben dolgozó pszichológusok feladatai és munkamódszerei
- N. Kollár Katalin: Törvényi szabályozás kérdései és dilemmái
EGYMI rendeletek - Darvasi Zsuzsanna: Feladatkör lehetőségei az EGYMI-ben és az integráló iskolák segítése Pécsen
- Nagy Klára: Pszichológusi munka a vakok és gyengén látók körében
- A zuglói EGYMI-k tapasztalatai a különböző sérülésekre specializált intézményekben
IP Zugló
EGYMIK helyzete
2021. május 11. Flach Richárd: Öngyilkossági veszélyeztetettség, önsértés. Az iskolapszichológus szerepe a problémakezelésben
2021. április 13. Koordinátor találkozó
koordinátortalálkozó_20201013_EMLÉKEZTETŐ
2021. március 16. Szigethi Zsófia Egyéni és kiscsoportos foglalkozások módszerei autisták számára. (szociális történet, szociális-kommunikáció fejlesztés, én-könyv
Szigethi.Zsófia-TAS-815 helyes helytelen Foglalkozástervezet 20.02.12 Andris és a tanévkezdés Ádám és az alvás Szoc-komm fejlesztés VENDÉGSÉG MAMÁÉKNÁL Andris a suliban ADHDcsoport
2021. február 23. Balázs Judit: Az idegrendszer fejlődési zavarai: autizmus spektrum zavar, figyelemhiányos hiperaktivitás zavar. Diagnosztika és differenciáldiagnosztika
2021. január 26. Online oktatás: tapasztalatok és kihívások
ez az anyag olvasható az Iskolakulúra 2021-es számaiban
ez az anyag az Iskolakulúraflóiratban megjelenés alatt
2020. december 8. Szigethi Zsófia: Az autista és ADHD-s gyerekek beilleszkedésének segítése – gyakorlati megoldások
Autizmus és ADHD az általános iskolában (m.t.b.)
SzigethiZsófi_film, könyv és pályázat ajánlások
2020. november 17. Nagy Klára: Az autista és ADHD-s gyerekek beilleszkedésének segítése – Milyen okok vannak a tünetek mögött?
2020. október 13. Koordinátor találkozó
koordinátortalálkozó_20201013_EMLÉKEZTETŐ
2020. szeptember 22. A szakképző középiskolákkal kapcsolatos területspecifikus problémák iskolapszichológus szemmel. A szakmai tapasztalataikat megosztják a területen dolgozó pszichológusok: Benda Viktória, Pethő Adél és Turcsik Katalin
PetheöAdél-előadás-szakgimnázium
A 2019/20-as tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:
2020. február.25. Az iskolai szociális segítő és az iskolapszichológus együttműködése: jó gyakorlatok és kompetencia határok. A közös gondolkodást segítik miskolci és budapesti iskolapszichológus és szociális segítő koordinátorok.: Sándor Éva és Foki Csilla; Vass Andrea, Gaskó Ágota és Huszár Krisztina; Farkas Erika és Szolnoki Beáta; Kováts Szabolcs és Németh Borbála
Óvodai és iskolai pszichológusok és szocmunkások-Zugló
2020. január 28.
Dr. Hafiek Andrea: A szakképző középiskolákkal kapcsolatos szabályozási változások
Szakképzés_3Vhr – dr. Hafiek Andrea
2019 december
Tamás Márta és N. Kollár Katalin: Hol szorít a cipő?
2019. november 26.
Ványi Ágnes és Szűcs Antal Mór: Paradigmaváltás az olvasástanításban: Mesezene (Az olvasás óvodai előkészítésének és a betűtanításnak élménypedagógiai módszere)
https://www.mesezene.com
2019 október 17-18.
III. Iskolapszichológus Vándorgyűlés anyagai elérhetőek:
https://sites.google.com/view/ip-vndorgyls/iii-iskolapszichol%C3%B3gus-v%C3%A1ndorgy%C5%B1l%C3%A9s
2019. szeptember 10.
Konczné Juhász Andrea vezető szaktanácsadó: Jogforrások az SNI, valamint a BTM zavarral küzdő gyermekek neveléséhez-oktatásához, valamint a köznevelési törvény új módosításai…
Kalász Nándor és Kalászné Tímár Valéria tanárok – Gyakorlati tapasztalatok
A 2018/19-es tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:
2019. május 21.
Boldizsár Ildikó: Meseterápia.A szociális kompetencia fejlesztése
2019. április 30.
Frankó András és Kormos Piroska: Apa, anya, pia. Elfeledett gyerekek családi titkai
2019. március 19.
Dr. Balázs Judit: Önsértés serdülőkorban
2019. február 26.
Piros Vera, Tamás Márta: Mit igényelnek és mire vevők a szülők az iskolapszichológustól?
Tamás Márta_Mire vevők a szülők 2019
Piros Vera Mit igényelnek és mire vevők a szülők
2019. január 15.
Boglacsik Tímea, az OKIT igazgatója és munkatarsai: A bántalmazottak segítésére létrehozott ellátórendszer működése különösen a gyerekek vonatkozásában
2018. december 18.
Bagdy Emőke: Relaxációs módszerek alkalmazási lehetőségei az iskolában, különös tekintettel az autogén tréningre.
Diákrelax_VIII 2018. ORSZAGJARO PPT közzétéve a szerzők engedélyével
Ajánlott irodalom: Bagdy E. 2017: Pszichofittnesz gyermekeknek, szülőknrk és nevelőknek. Kulcslyuk kiadó
Bagdy E. (2015): Stresszkezelés és relaxáció alkalmazása a testnevelésben. Magyar Diáksport Szövetség, Budapest.
https://www.scribd.com/document/338133644/TESIM-Stresszkezeles-es-relaxacio-alkalmazasa-a-testnevelesben-pdf
honlap további információkkal: http://www.relaxacio.hu/
2018. november 27.
Papp Krisztina: Új társszakma az iskolai szociális munkás – együttműködési lehetőségek és kihívások
Óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység 2018
2018. október 16.
Tamás Márta: : Milyen témákból érdemes a szülőknek előadást vagy tanácsadást tartani?
IP_szervezeti és szabályozási kérdések
A 2017/18-as tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:
2018. június 12.
Kovács Katinka: Az általános adatvédelmi rendelet (GDPR) iskolapszichológiai konzekvenciái
GDPR_rendelet_teljesszövege
KovácsKatinka_GDPR
KLIK_GDPRinfokérés
GDPR levélminta_önkormányzatialk_hoz
2018. május 22.
N. Kollár Katalin: A szociogramon és a mutatókon túl –a szociometria felhasználási lehetőségei a csoportfejlesztésben
Hoffmann Tamás, Basa Bence: SzocMet: szociometria percek alatt – számítógépes programmal segített online felvétel
e_szocmet
fejlesztés_2.osztályN.Kollár
Kérdőív_áltiskolásoknak
rövidkérdőivközépiskola
szociometriatábtésmutatók
2018. április 19-20. Szeged
II. Iskolapszichológus vándorgyűlés
Részletes anyagokat megtaláljátok itt a Bázis honlapon, de külön lapon
2018. március 27.
Romhányi Réka: Mozgásterápiák – a fejlesztés módszerei megkésett mozgásfejlődés és tanulási problémák esetén
2018.február 27.
Csoportozás workshop II. A tapasztalataikat bemutatják: Dologné Kovács Izabella, Rédei Zsuzsanna
Észforgató csoport_Dologné Kovács Izabella
CSOPORTOZÁS – Társasjátékokkal_RényiZsuzsanna
2018. január 23.
Jármi Éva és Várnai Dóra: (Cyber)bullying megelőzése középiskolásoknál
2017. december 12.
Tamás Márta: Az iskolapszichológus kapcsolata az iskola vezetésével és az ezzel kapcsolatos dilemmák
Az iskolapszichológus kapcsolata az iskola vezetésével Tamás Márta
2017. november 14.
N. Kollár Katalin, Tamás Márta és Gyebnár Viktória: Kapcsolat a szülőkkel a pedagógus és az iskolapszichológus szemszögéből
Kapcsolat az iskolapszichológus és szülők közt_Tamás Márta
Tanár_szülő_kapcsolat_N.Kollár Katalin
Szülőkkel együttműködés_Gyebnár Viktória
2017. október 10.
Csoportozás workshop. A tapasztalataikat bemutatják: Benda Viktória, Pető Adél, Dologné Kovács Izabella és Ráczné Karikó Rita, Pető Adél, Sándor Éva
Bemutatkozó_óra_Benda Viktória
Bábszakkör bemutatása_Dologné Kovács Izabella
Konfliktuskezelő bábcsoport tapasztalataiRáczné Karikó Rita
macikártya játékok macik macikifestő TheBearCardsBooklet
Békés iskolák:
ISKON.OPKM.HU /bps.php
www.bekesiskolak.hu
2017. szeptember 26.
Saródy Vera: Pedagógusok számára tartott esetmegbeszélő csoport lehetőségei az iskolában
Az esetmegbeszélés lehetőségei az iskolában, óvodában
Ehhez a tartalomhoz további anyagot a zárt felületen találsz.
E-kréta
ekréta
https://ekreta.hu/elearning/
Ehhez a tartalomhoz további anyagot a zárt felületen találsz.
A 2016/17-es tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:
2017. június 6.
Perczel Forintos Dóra: Tudatos jelenlét – Mindfulness
2017. május 23.
Csendes Éva: Az érzelmi kompetenciák fejlesztése és a szenvedélybetegségek megelőzésének lehetősége
2017. április 11.
Tamás Márta: A pszichodiagnosztika aktuális kérdései – a kognitív és affektív vizsgálatok nehézségei és az óvoda-, és iskolapszichológus szerepe
A pszichodiagnosztika aktuális kérdései
2017. március 14.
Dr. Simkó Csaba: Hogyan segítsünk elfogadni az elfogadhatatlant? A gyermekek támogatása a szülő súlyos betegsége és halála esetén
Hogyan segítsünk elfogadni az elfogadhatatlant?
Gyerekgyász-Kharón-Thanatológiai Szemle-2009/4
2017. február 14.
V. Komlósi Annamária: A krízisintervenció alapelvei
Pszichológiai kompetenciák katasztrófa helyzetben – A veronai buszbaleset tanulságai
Nagy Brigitta: Iskolát érintő krízis
Negrea Vidia: Resztoratív technika használata a krízishelyzet kezelésére
Resztoratív technika használata a krízishelyzet kezelésére
2016. december 13.
Várnai Dóra: A HBSC kutatás legújabb eredményei és tanulságai az iskolapszichológusok számára
A HBSC kutatás legújabb eredményei és tanulságai az iskolapszichológusok számára
2016. november 15.
Büki Péter: A társadalmi felzárkózás gyermekeket érintő projektjei és jógyakorlatai
2016. október 25.
Kapitány-Fövény Máté: Drogprevenció online: interaktív prevenciós applikáció és honlap serdülők és szüleik részére.(www.voltegyszer.com)
Drogprevenció online
2016. szeptember 27.
Fügedi Petra, Tódor Marina, Szabó Éva: Társas készségeket fejlesztő kiscsoportos tréning 12-18 évesek számára
Társas készségeket fejlesztő kiscsoportos tréning 12-18 évesek számára
A 2015/16-os tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:
2016. április
Szvatkó Anna, Lapis Andrea: Iskolaérettségi vizsgálat – tapasztalatok a régi és az új módszerrel
2016. március
N. Kollár Katalin: Új honlap és ehhez kapcsolódó újítások a Bázis működésében
Pajor Gabriella: Teljesítménymotiváció iskolai környezetben – a célelmélet alapján készült mérőeszköz és gyakorlati tanulságok
2016. február
Ágoston Csilla, Tamás Márta: Új trendek a droghasználatban és az iskolapszichológus lehetőségei a drogprevencióban
Új trendek a droghasználatban prevencióban
2016. január
K. Németh Margit, Koller Éva: Serdülőkor: normatív krízis vagy deviancia?
Serdülőkor
2015. november 24.
Jármi Éva: Anti-bullying foglalkozások megvalósítása iskolában, óvodában
Anti-bullying foglalkozások megvalósítása iskolában, óvodában
2015. október
Sándor Éva, Kemény Rita: Az egészségüggyel való együttműködés lehetőségei és felületei– egy konferencia tanulságai alapján
IP és eü_együttműködés-NKollárK
Gyermek bántalmazásának felismerésére és megszüntetésére irányuló egységes elvek és módszertan
Szimethné Galaczi Judit Tamás Márta: Az iskolapszichológusok minősítése
N. Kollár Katalin: Hányan is vagyunk? A Bázis felmérésének tanulságai, Megújul a Bázis honlap
Hányan is vagyunk?
2015. szeptember
Kalmár Magda: Reziliencia: ellenállás vagy megbirkózás?
A 2014/15-ös tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:
2015. május
Kiss Anna, Németh Nóra: Integrációs szemlélet a gyakorlatban és a másság kommunikációja a norvég és magyar óvodai gyakorlatban
Óvodai integrációs szemlélet norvég és magyar óvodákban
2015. április
Saródy Vera: Hogyan „adjuk el magunkat” iskolapszichológusok PR tevékenysége
Pszichológus marketing
Pszichológus marketing II.
Dologné Kovács Izabella – IP-OP adminisztráció az excel tábla segítségével
– az évente frissített exceltáblát megtaláljátok a keresőbe írt: Munkaidő regisztrálás alapján
Németh Lilla: Az új Tanulási stílus kérdőív skálái, használati javaslatok és kutatási eredmények
BernáthL-NKollárK-NémethL. Tanulási stlíus TaskóT KATT
2015. március
Szimethné Galaczi Judit: „Szülői értekezleten” – óvodapszichológusi tapasztalatok szülőkkel való csoportos munkáról
Szülői értekezleten
Értekezlet kellékek
Szülői értekezlet protokoll
Szülői vélekedések
Németországi szülői est
Svédországi szülői értekezlet
2015. február
Csabai Krisztina: A Madárfészekrajz gyakorlati alkalmazhatósága.
A madárfészekrajz gyakorlati alkalmazhatósága
2014. december
Lakatos Katalin: Tanulási rizikó csoportok szűrése és felzárkóztató terápiái
2014. november
Az iskola- és óvodapszichológus protokoll
– az iskola- és óvodapszichológus protokoll anyagait lásd külön lapon
2014. október
Tamás Márta: Szűrő vizsgálatok – milyen életkorban mit érdemes csoport, ill. évfolyam szinten szűrni?
Szűrő vizsgálatok
2014. szeptember
Tamás Márta: Mentorálás a tehetséggondozásban
Mentorálás a tehetséggondozásban
A 2013/14-es tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:
2014. május
Pethő Adél: Művészetterápia felhasználása középiskolás csoportokban
Művészetterápia
2014. április
Dr. Gyebnár Viktória: A vizuális kreativitásteszt (TCT-DP) ismertetése, használt mutatórendszere és felhasználási lehetőségei az iskolai gyakorlatban
2014. március
N. Kollár Katalin, Tamás Márta: Gyakorlati problémák – munkaköri leírás és pedagógus II. minősítéshez portfólió készítés Óvoda és iskolapszichológusok minősítése pedagógus II. fokozatba
Óvoda és iskolapszichológusok minősítése pedagógus II. fokozatba
Pedagógiai_szakszolgálat-útmutató
Kedves Kollégák! Itt találjátok azokat a munkaköri leírás ajánlásokat, amiket a jogszabályokból levezethető tartalommal fogalmaztunk meg – a pdf-es változatban látjátok a vonatkozó jogszabályokat is, de az nem része egy munkaköri leírásnak. Ezek csak minták, a helyi igényeknek és lehetőségeknek megfelelően érdemes pontosítani. A könnyebb felhasználás kedvéért külön óvoda- és külön iskolapszichológusra is megfogalmaztuk.
Tamás Márta N. Kollár Katalin
óvodapszichológus munkaköri leírás + szabályozás
Iskolapszichológus munkaköri leírás + szabályozás
Iskolapszichológus munkaköri leírás MINTA (1)
óvodapszichológus munkaköri leírás MINTA (1)
2014. február
F. Lassú Zsuzsa: Mentálisan sérülékeny családok iskolapszichológus nézőpontból
Mentális sérülékenység a családban
További információk a http://www.strong-kids.eu/ honlapon.
2014. január
Sarkadi-Nagy Szilvia, Antal Timea és Járó Katalin: A hierarchikus szociometriára (HSZ) épülő csoportfejlesztés – a Mérei projekt (MP)
Osztálytükör
2013. december
N. Kollár Katalin, Bernáth László: Tanulási stílus kérdőív
Tanulási stílus iskolapszichológusoknak
Szitó Imre: Tanulási stílus kérdőív pedagógusoknak
Tanulási stílus kérdőív pedagógusoknak
Taskó Tünde Anna: Alulteljesítők felismerése a KATT kérdőív segítségével
KATT kérdőív és értékelése
Alulteljesítők felismerése a KATT kérdőív segítségével
2013. október
Pálnokné Pozsonyi Márta: A nevelési tanácsadás és az iskolapszichológia együttműködésének lehetőségei
Szabó Éva: Az iskolapszichológus koordinátor feladatköre és együttműködése az óvoda és iskolapszichológussal
A koordinátor szerepe
N. Kollár Katalin – Tamás Márta: Az óvoda-és iskolapszichológia törvényi szabályozásának aktuális kérdései
Iskolapszichológia törvények
Czirjákné Vértesi Marianna: Az iskolapszichológiai, óvodapszichológiai ellátás
Iskolapszichológiai ellátás
A 2012/13-as tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi:
2013. május
Tamás Márta: A pszichológusok – nevelési tanácsadó pszichológus, iskolapszichológus koordinátor és óvoda-iskolapszichológusok – szerepe a tehetséggondozás területén
MATEHETSZ ajánlás-tehetseggondozás protokollja
2013. március
Révay Máté: Amerikai álom? szubjektív élménybeszámoló oktatásról és pszichológiáról Észak-Amerikában
https://dl.dropboxusercontent.com/u/4094846/USA.pdf
2013. február
Szabó Csilla: Újszerű gyakorlati “modell” a pályaorientáció intézményi szintű támogatására
2013. január
Szabó Éva: Az iskolapszichológus, mint vitamin a szervezetben
Az iskolapszichológus, mint vitamin a szervezetben
2012. november
Páll-Balázs Gréta – Fejér Noémi – Karsai Eszter: Alternatív osztályfoglalkozások különböző korosztályokban
Alternatív osztályfoglalkozások
Szabó Csilla: Az osztály és az iskolapszichológus együttműködési lehetőségei
Osztállyal végzett munka
2012. október
Szitó Imre: Személyre hangolt, környezetbarát és környezetváltoztató iskolapszichológiai módszerek a 7-13. évfolyamokon
Környezetbarát és környezetváltoztató iskolapszichológia
2012. szeptember
Tamás Márta: A MATEHETSZ és NTE közös ajánlása a tehetséggondozás pszichológiai protokolljához
A tehetséggondozás protokollja
Kovács Orsolya- Ruisz Panna: Személyiségfejlesztő csoport tehetséges általános iskolásokkal
Tehetség műhely gyakorlati kérdései
A “25 éves az iskolapszichológia”-konferencia letölthető előadásai:
1./ Hunyady György: Miért és hogyan indult a hálózatépítés?
Hunyady György
2./ M. Tamás Márta: Súlypontok az iskolapszichológiában
M.Tamás Márta_Súlypontok az iskolapszichológiában
3./ N. Kollár Katalin – M. Tamás Márta: Merre tart az óvoda- és iskolapszichológia? Helyzetkép az iskolapszichológusokról és a Módszertani Bázis terveiről
N. Kollár Katalin_Merre tart az iskolapszichológia
4./ Balog Anna: Az óvodapszichológia munkamódszerei
Az óvodapszichológia munkamódszerei
5./ Szitó Imre: Bevált módszereim az iskolapszichológiában
Bevált módszereim az iskolapszichológiában
6./ Páskuné Kiss Judit: Tehetséggondozás iskolai keretek között
Tehetséggondozás iskolai keretek közt
7./ Léder Rózsa: Bántalmazott gyerekek
Bántalmazott gyerekek
8./ Katona Nóra: Helyzetkép a nemzetközi Iskolapszichológiában
Helyzetkép a nemzetközi Iskolapszichológiában
9./ Szabó Éva: Komplex szakmai együttműködés és támogatás a Dél-alföldi Iskolapszichológia Módszertani Központban
Komplex szakmai együttműködés
10./ Németh Margit és II. kerületi Pedagógiai Szakszolgálat: A klinikai gyermekpszichológia és az iskolapszichológia együttműködése
A 2011/2012-es tanévben tartott rendezvények anyagai:
2012. május 22.
Gőbel Orsolya: Varázsjátékok az óvoda-, és iskolapszichológusi munkában
honlap: www.gobelorsolya.hu
2012. április 6.
N. Kollár Katalin, Tamás Márta: Iskolapszichológusi feladatkörök és alkalmazási feltételek – a változó törvényi szabályozás tanulságai.
N. Kollár – Tamás: A változó törvényi szabályozás
2012. március 6.
Nemesné Somlai Gitta, Szakács Nóra: ,,Hát én immár MIT válasszak?”
Nemes Gitta „Hát én immár MIT válasszak?”
Szakács Nóra „Hát én immár MIT válasszak?”
2012. február 14.
A Kőbányai Nevelési Tanácsadó óvoda-, és iskolapszichológusai: Tehetséggondozás Kőbányán (módszertani bemutató).
Előadók: Tamás Márta, Bálint Simon, Füzérné Csuka Noémi, Stoia Ildikó, Dezsényi Beátrix, Bálint Mária, Ruisz Anna, Kovács Orolya, Borbáth Katalin, Hollósi Eszter, Fleischer Szandra
2012. január 10.
Bugán Antal: Az egészségfejlesztés pszichológiai alapjai. Az iskolapszichológia lehetőségei az egészségfejlesztés terén.
Az iskolapszichológus lehetőségei az egészségmagatartás alakításában
2011. december
Szilágyi Vilmos: Az iskolapszichológusok szerepe és lehetőségei a szexuális nevelésben
Az iskolapszichológia szerepe a szexuális nevelésben
A szexuális nevelés európai programja
2011. október
Negrea Vidia: Az áldozattá váló gyerekek segítése az iskolában resztoratív technikákkal
Áldozatok segitése
2011. szeptember 6.
Iskolapszichológia 25 éve konferencia
A 2010/2011-es tanévben tartott rendezvények anyagai:
2011. május
Vass Zoltán – Perger Mónika: Kinetikus iskolarajz
Kinetikus rajzvizsgálat
2011. április
Nagy Brigitta: Kríziskezelés az iskolapszichológusi munkában. Koncepció.
Krizisintervenció
Dr. Szitó Imre: Kríziskezelés az iskolapszichológusi munkában: gyakorlati tapasztalatok egy kríziskezelés bemutatásán keresztül
2011. március
Zsíros Emese és Jármi Éva: „Kamasz-O.K. vagyunk”.Személyiségfejlesztő program serdülőknek
KamaszOK vagyunk
Dr. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta: Iskolapszichológus protokoll –vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok: A tevékenységi kör és szupervízió kérdései
Iskolapszichológus protokoll II.
2011. február
Dr. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta: Iskolapszichológus protokoll –vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok
Iskolapszichológus protokoll
2010. december
Nemesné Somlai Gitta: A segítő kapcsolat pszichológiája: az iskolapszichológus mint tanácsadó
A segítő kapcsolat pszichológiája
2010. november
Dr. Szitó Imre: Kritikus pontok az iskolapszichológia protokoll kialakításában
IP protokoll vita
2010.október
Jármi Éva: Iskolai erőszak megelőző program (Olweus) alkalmazhatósága a magyar iskolákban.
Iskolai erőszak megelőző program (OBPP)