Következő alkalom: szeptember 27. Szlankó Viola, Borbáth Katalin és munkatársai: Az országos óvoda-iskolapszichológus felmérés bemutatása.
További tervezett időpontok: online: október 18. november 15. december 13. jelenléti: január 24.
Korábbi rendezvényeink:
május 31. 9:00-15:00 jelenléti, egész napos rendezvény!
április 19. 9.00-12.00-ig online F. Lassú Zsuzsanna: Az intézményes nemi egészségnevelés kérdései, feladatai és kihívásai születéstől serdülőkorig – az intézmény-pszichológusok szempontjából
2024. március 22. 9:00-12:00 Szigethi Zsófia: Az autizmussal élő és ADHD-s tanulók és környezetük (tanár, szülő, kortárs) mentális jólléte, a tanulók Társas helyzetének javítása. Mit tehet az iskolapszichológus?
2024. február 9. 9.00-12.00 Révész Renáta Liliána: Óvodai, iskolai foglalkozások szempontjai és módszerei halál és gyász esetén
2024. január 5. 9.00-12.00 Arató Nikolett: Digitális útikalauz a cyberbullyinghoz – a cyberbullying kutatásának hazai eredményei és a prevenció lehetőségei
Kalmár Anna: Online egyensúly – ingyenes jógaprogram gyerekeknek
2023. december 15. péntek 9:00-11:00 Varga Attila: Környezetpszichológia az oktatási intézményekben
2023. november 24-e péntek, 9.00- 11.15-ig Rózsa Mónika: Traumatudatosság és oktatási intézmények és Sándor Éva Bullying megelőzés a Békés Iskolák program keretében
2023. október 24. kedd 9:00-11:15 Csekeő Borbála: A gyermekek elleni erőszak prevenciója és intervenciója – Mit tehet az iskolapszichológus a gyerekek biztonsága érdekében és Szlankó Viola: A gyerekek és a fiatalok mentális egészsége gyermekjogi aspektusból.
2023. október 5-6. V. Iskolapszichológus Vándorgyűlés Szeged
https://sites.google.com/view/ip-vndorgyls/f%C5%91oldal
2023. szeptember 5. kedd 9:00-11:15 Dr. Fodor Szilvia: A tanuló jóllét vizsgálatának innovatív módszerei és Dr. Borbáth Katalin: Eat The Frog! Stratégiák tizenéveseknek a végrehajtó funkcióik optimalizálására
június 2. péntek 9:00-11:30 Tóth Dániel: Az online vagy „digi” tudatosság
és Gődény Anna, Kovács Erika: Menekült gyerekek iskola integrálásának traumatudatos szempontjai
április 18. – kedd 9:00-11:00 Peer Krisztina: Csoportokkal való munka az óvodában: egy alkotó-fejlesztő meseterápiás csoport tapasztalatai
Baross Dorottya: Alternatív oktatás-tanulságok gimnazista tanulóktól alternatív módszerek terén
március 14. 9:00-11:00 : Kókai-Czapár Mária: Az iskolapszichológia átfogó konzultációs és intervenciós modellje egy kanadai iskolapszichológus szemével
február 14. Benkovics Jenő: Sportpszichológiai és az iskolapszichológia kapcsolata
2023. január 17. 9:00-12:00 Fodor Szilvia: Az iskolai szervezetpszichológia lehetőségei és kihívásai
december 13. kedd 9:00-12:00 Dr. Herczeg Rita: Gyermekjogok a gyermekvédelemben
és Dr. Rónay Zoltán: Pszichológus a tárgyalóteremben – Jogok és kötelezettségekmeghívó bázis 2022. december13
november 29. Koordinátor találkozó 9:00-12:00 online
november 15. Borbáth Katalin: Aktuális kérdések: hogy van a hazai pedagógusok mentális egészsége?
Eredmények a diákok mentális jóllétéről.
IP2022november15meghívó
november 2. szerda 18:00-19:30 Hoffmann Tamás: Új lehetőségek az eSzocmetben (online)
2022. október 18. Pajor Gabriella: Új módszerek az iskolapszichológiában: motivációs interjú és megoldás fókuszú rövid terápia (Solution Focused Brief Therapy) iskolai alkalmazása
2022. szeptember 20. Fegyverneki Edit, Szalkai Anna, , Zsebeházy-Rákos Piroska: Óvodai szűrés módszerei és tapasztalatai
2022. szeptember 13. 9:00-12:00 Koordinátor találkozó
2022. június .7. N. Kollár Katalin és Tamás Márta: Nem győzöd a sok egyéni eset kezelését? Iskolai problémák megoldása rendszerszemléletben.
2022. május 17. Az érzelmi intelligencia fejlesztése II.: Sándor Éva: Hogyan építsünk jól mentalizáló közösségeket? – Érzelmi intelligencia fejlesztés szervezeti szinten.
2022. május 10. Flach Richárd: Krízis a rendszerben – az iskolapszichológus direkt és indirekt eszközei önsértő viselkedés esetén
IP2022május10meghívóFlachRichárd
2022. április 26. Az érzelmi intelligencia fejlesztése I.
2022. március 28.Bogár Zsuzsa: A mozaikcsaládokkal folytatott pszichológusi munka
2022. március 22. Nagy Eszter: Mágusok a menzán – Gamification az iskolapszichológusi munka eszközeként
2022. március 1. Flach Richárd: Az iskolapszichológus szerepe az öngyilkossági veszélyeztetettség felismerésében és ellátásában, különös tekintettel a nem-szuicidális önsértésre
IP2022március1meghívóFlachRichárd
2022. február 15. Szvatkó Anna, Lapis Andrea: Új vizsgáló eljárás az iskolába lépés előtt álló gyermekek számára
2022. január 18. Jármi Éva: Ki védi meg a pedagógusokat – tanárokkal szembeni bullying a cyber térben _ez az alkalom csak ONLINE!
2021. december 14. Kathleen Aspiranti: Evidence-Based Classroom Behavioral Interventions. (Bizonyítékokon alapuló intervenció osztálytermi viselkedésproblémák esetén) Az előadás angol nyelven lesz, szinkrontolmácsolást biztosítunk.
2021. december 7. Fővárosi OIP munkaközösség Nyílt Szakmai Műhelyének rendezvényénye a Bázis közreműködésével: Dr. Túry Ferenc: Evészavarok gyermek és serdülőkorban
2021. november 9. Joós Andrea: Mitől lesz egy tanár jó fej – gamification és egyéb jó pedagógusi gyakorlatok
2021. szeptember 21. Forrás-Biró Aletta: Az iskolapszichológus feladatai az LMBTQ diákok ellátásában.
2021. június 15 . Koordinátor találkozó
2021. június 8. EGYMI-ben dolgozó pszichológusok feladatai és munkamódszerei:
- N. Kollár Katalin: Törvényi szabályozás kérdései és dilemmái
- Darvasi Zsuzsanna: Feladatkör lehetőségei az EGYMI-ben és az integráló iskolák segítése Pécsen
- Nagy Klára: Pszichológusi munka a vakok és gyengén látók körében
- A zuglói EGYMI-k tapasztalatai a különböző sérülésekre specializált intézményekben
Csatlakozás Zoom Meetin:
https://ppk-elte-hu.zoom.us/j/94575981976?pwd=MkhaUHMybHJMMk5QTHh6WVJmREZoZz09
Meeting ID: 945 7598 1976
Passcode: 085092
2021. május 11. Flach Richárd: Öngyilkossági veszélyeztetettség, önsértés. Az iskolapszichológus szerepe a problémakezelésben.
2021. április 13. Erre az alkalomra kivételesen csak a koordinátorokat várjuk, ezért a linket emailen csak nekik küldjük. Aki koordinátor, és nem kapott levelet, írjon: kollar.katalin@ppk.elte.hu
IP2021április13meghívó_koordinátor
2021. március 16. Szigethi Zsófia Egyéni és kiscsoportos foglalkozások módszerei autisták számára. (szociális történet, szociális-kommunikáció fejlesztés, én-könyv
2021. február 23. Dr. Balázs Judit: Az idegrendszer fejlődési zavarai: autizmus spektrum zavar, figyelemhiányos hiperaktivitás zavar. Diagnosztika és differenciáldiagnosztika
2021. január 26. Kutatások és gyakorlati tanulságok az online oktatással kapcsolatban a kovid idején
- Jagodics Balázs – Kóródi Kitti – Szabó Éva: Az észlelt tanári hatékonyságot befolyásoló tényezők
- Kollár K.: Tanárok és diákok körében végzett vizsgálatok – saját eredményeink és hazai körkép
december 8. Szigethi Zsófia: Az autista és ADHD-s gyerekek beilleszkedésének segítése – gyakorlati megoldások
november 17. Nagy Klára: Az autista és ADHD-s gyerekek beilleszkedésének segítése – Milyen okok vannak a tünetek mögött?
október 13. Iskola- és óvodapszichológus koordinátorok találkozója. Téma a koordinátori feladatkör ellátásának tapasztalatai, jó gyakorlatok és aktuális problémák, kapcsolatépítés.
Mivel a rendezvény kivételesen zárt, csak a koordinátokokat várjuk, ezért a linket emailen küldjük. Aki koordinátor, és nem kapott levelet, írjon: kollar.katalin@ppk.elte.hu
szeptember 22. A szakképző középiskolákkal kapcsolatos területspecifikus problémák iskolapszichológus szemmel. A szakmai tapasztalataikat megosztják a területen dolgozó pszichológusok: Benda Viktória, Pethő Adél és Turcsik Katalin
Sajnálattal tudatjuk, hogy a koronavírus járvány és az ezzel összefüggő egyetembezárás miatt a havi szakmai rendezvényeinket a 2020-as tavaszi félévben felfüggesztjük.
tervezett időpontok 2020. tavasz:
március.24. (a járványhelyzet miatt elmarad)
további dátumok, ha véget ér a járványveszély és az egyetembezárás: április.28., május.19. június 9.
Terveink voltak 🙁
április 28. A szakképző középiskolákkal kapcsolatos terület specifikus problémák iskolapszichológus szemmel A szakmai tapasztalataikat megosztják a területen dolgozó pszichológusok: Benda Viktória, Pethő Adél, Szabó Nóra és Mihály-Deák Enikő
május 19. Nagy Klára és Szigethi Zsófia: Az autista és ADHD-s gyerekek beilleszkedésének segítése – Milyen okok vannak a tünetek mögött?
június 9. Iskola- és óvodapszichológus koordinátorok találkozója (a rendezvényre a koordinátorokat hívjuk és várjuk)
szeptember xxx Nagy Klára és Szigethi Zsófia: Az autista és ADHD-s gyerekek beilleszkedésének segítése – gyakorlati megoldások
2020. február.25. Az iskolai szociális segítő és az iskolapszichológus együttműködése: jó gyakorlatok és kompetencia határok. A közös gondolkodást segítik miskolci és budapesti iskolapszichológus és szociális segítő koordinátorok.: Sándor Éva és Foki Csilla; Vass Andrea, Gaskó Ágota és Huszár Krisztina; Farkas Erika és Szolnoki Beáta; Kováts Szabolcs és Németh Borbála
2020. január 28. Dr. Hafiek Andrea: A szakképző középiskolákkal kapcsolatos szabályozási változások.
IP2020január28meghívó
2019. december 17. Tamás Márta és N. Kollár Katalin: Hol szorít a cipő? (a III. Vándorgyűlés tanulságai és aktuális problémák)
IP2019december17meghívó
2019. november .26. Ványi Ágnes és Szűcs Antal Mór: Paradigmaváltás az olvasástanításban: Mesezene (Az olvasás óvodai előkészítésének és a betűtanításnak élménypedagógiai módszere)
IP2019november26meghívó
2019. október 17-18. Budapest III. Iskolapszichológus vándorgyűlés
Minden további információt a vándorgyűlés honlapján értek el:
https://sites.google.com/view/ip-vndorgyls/iii-iskolapszichol%C3%B3gus-v%C3%A1ndorgy%C5%B1l%C3%A9s
2019 . szeptember 10. Konczné Juhász Andrea vezető szaktanácsadó: Jogforrások az SNI, valamint a BTM zavarral küzdő gyermekek neveléséhez-oktatásához, valamint a köznevelési törvény új módosításai.
Kalász Nándor és Kalászné Tímár Valéria tanárok – Gyakorlati tapasztalatok
A 2018/19-es tanév rendezvényeinek témái és előadói:
2019. május 21.Boldizsár Ildikó : Meseterápia. A szociális kompetencia fejlesztése.
2019. április 30. Frankó András és Kormos Piroska: Apa, anya, pia. Elfeledett gyerekek családi titkai.
IP2019április30meghívó
2019. március 19. Dr. Balázs Judit: Önsértés serdülőkorban
IP2019március19meghívó
2019. február 26. Piros Vera és Tamás Márta: Mit igényelnek és mire vevők a szülők az iskolapszichológustól?
IP2019február26meghívó
2019. január 15. BoglacsikTímea, az OKIT igazgatója és munkatarsai: A bántalmazottak segítésére létrehozott ellátórendszer működése különösen a gyerekek vonatkozásában
IP2019január15meghívó
2018. dec. 18. Bagdy Emőke: Relaxációs módszerek alkalmazási lehetőségei az iskolában, különös tekintettel az autogén tréningre.
IP2018december18meghívó
2018.nov. 27. Papp Krisztina: Új társszakma: iskolai szociális munkás – együttműködési lehetőségek és kihívások. IP2018november27meghívó
2018.okt. 16. Tamás Márta: Milyen témákból érdemes a szülőknek előadást vagy tanácsadást tartani? IP2018október16meghívó
A 2017/18-as tanév rendezvényeinek témái és előadói
2018. június 12. Kovács Katinka:Az általános adatvédelmi rendelet (GDPR) iskolapszichológiai konzekvenciái
IP2018junius12meghívó
2018. május 22.
Hoffmann Tamás, Basa Bence: SzocMet: szociometria percek alatt – számítógépes programmal segített online felvétel.
N. Kollár Katalin: A szociogramon és a mutatókon túl –a szociometria felhasználási lehetőségei a csoportfejlesztésben
IP2018május22meghívó
KIEMELT RENDEZVÉNY
II. Iskolapszichológus vándorgyűlés 2018. április 19-20. Szeged
Részletes anyagokat megtaláljátok itt a Bázis honlapon, de külön lapon
2018. március 27.
Romhányi Réka: Mozgásterápiák – a fejlesztés módszerei megkésett mozgásfejlődés és tanulási problémák esetén
Esetmegbeszélő csoportok
2018.február 27.
Csoportozás workshop II. A tapasztalataikat bemutatják: Dologné Kovács Izabella, Rédei Zsuzsa
Esetmegbeszélő csoportok
2018. január 23.
Jármi Éva és Várnai Dóra: (Cyber)bullying megelőzése középiskolásoknál
Esetmegbeszélő csoportok
2017. december 12.
Tamás Márta: Az iskolapszichológus kapcsolata az iskola vezetésével és az ezzel kapcsolatos dilemmák
Esetmegbeszélő csoportok
meghívó
2017. november 14.
N. Kollár Katalin, Tamás Márta és Gyebnár Viktória: Kapcsolat a szülőkkel a pedagógus és az iskolapszichológus szemszögéből
Esetmegbeszélő csoportok
Meghívó
2017. október 10.
Csoportozás workshop. A tapasztalataikat bemutatják: Benda Viktória, Dologné Kovács Izabella, Ráczné Karikó Rita, Pető Adél és Sándor Éva
Esetmegbeszélő csoportok
Meghívó
2017. szeptember 26.
Saródy Vera: Pedagógusok számára tartott esetmegbeszélő csoport lehetőségei az iskolában
Esetmegbeszélő csoportok
Meghívó
A 2016/17-es tanév rendezvényeinek témái és előadói
2016. szeptember 27.
Fügedi Petra, Tódor Marina, Szabó Éva:Társas készségeket fejlesztő kiscsoportos tréning 12-18 évesek számára.
meghívó
Az Iskolapszichológia sorozat 37. kötetének témájáról tartanak a szerzők előadást. A könyv e-bookként elérhető: http://pedagoguskepzes.elte.hu/index.php/qdas/144-i2
Esetmegbeszélő csoportok
2016. október 25.
Kapitány-Fövény Máté: Drogprevenció online: interaktív prevenciós applikáció és honlap serdülők és szüleik részére.(www.voltegyszer.com)
Esetmegbeszélő csoportok
2016. október 27-28. KIEMELT RENDEZVÉNY:
Iskolapszichológus vándorgyűlés: 30 éves a magyar iskolapszichológia, Debrecen
1. Iskolapszichológus vándorgyűlés: 30 éves a magyar iskolapszichológia
2016. november 15.
Büki Péter: A társadalmi felzárkózás gyermekeket érintő projektjei és jógyakorlatai.
Esetmegbeszélő csoportok
2016. december 13.
Várnai Dóra: A HBSC kutatás legújabb eredményei és tanulságai az iskolapszichológusok számára.
Esetmegbeszélő csoportok
2017. február 14.
Komlósi Annamária: A krízisintervenció alapelvei.
Nagy Brigitta: Iskolát érintő krízis
Negrea Vidia: Resztoratív technika használata a krízishelyzet kezelésére
Esetmegbeszélő csoportok
2017. március 14.
Dr. Simkó Csaba: Hogyan segítsünk elfogadni az elfogadhatatlant? A gyermekek támogatása a szülő súlyos betegsége és halála esetén.
Esetmegbeszélő csoportok
2017. április 11.
Tamás Márta: A pszichodiagnosztika aktuális kérdései – a kognitív és affektív vizsgálatok nehézségei és az óvoda-, és iskolapszichológus szerepe.
Esetmegbeszélő csoportok
2017. május 23.
Csendes Éva: Az érzelmi kompetenciák fejlesztése és a szenvedélybetegségek megelőzésének lehetősége.
Esetmegbeszélő csoportok
2017. június 6.
Perczel Forintos Dóra: Tudatos jelenlét – Mindfulness
Esetmegbeszélő csoportok
A 2015/16-os tanév rendezvényeinek témái és előadói
2015. szeptember 29.
Kalmár Magda: Reziliencia: ellenállás vagy megbirkózás?
Esetmegbeszélő csoportok
2015. október 20.
Sándor Éva, Kemény Rita: Az egészségüggyel való együttműködés lehetőségei és felületei– egy konferencia tanulságai alapján
Szimethné Galaczi Judit Tamás Márta: Az iskolapszichológusok minősítése
N. Kollár Katalin: Hányan is vagyunk? A Bázis felmérésének tanulságai és Megújul a Bázis honlap
Esetmegbeszélő csoportok
2015. november 24.
Jármi Éva: Anti-bullying foglalkozások megvalósítása iskolában, óvodában
Esetmegbeszélő csoportok
2015. december 8.
Szimethné Galaczi Judit Tamás Márta: Az iskolapszichológusok minősítése
N. Kollár Katalin: Hányan is vagyunk? A Bázis felmérésének tanulságai és Megújul a Bázis honlap
Esetmegbeszélő csoportok
2016. január 5.
K. Németh Margit, Koller Éva: Serdülőkor: normatív krízis vagy deviancia?
Az Iskolapszichológia sorozat 33. kötetének témájáról tartanak a szerzők előadást. (A könyv e-bookként elérhető: http://pedagoguskepzes.elte.hu/index.php/qdas/144-i2)
Esetmegbeszélő csoportok
2016. február 23.
Ágoston Csilla, Tamás Márta: Új trendek a droghasználatban és az iskolapszichológus lehetőségei a drogprevencióban
Esetmegbeszélő csoportok
2016. március 8.
N. Kollár Katalin: Új honlap és ehhez kapcsolódó újítások a Bázis működésében
Pajor Gabriella: Teljesítménymotiváció iskolai környezetben – a célelmélet alapján készült mérőeszköz és gyakorlati tanulságok
Az előadáshoz kapcsolódik az Iskolapszichológia sorozat 35. kötete. A könyv e-bookként elérhető: http://pedagoguskepzes.elte.hu/index.php/qdas/144-i2
Esetmegbeszélő csoportok
2016. április 19.
Szvatkó Anna, Lapis Andrea: Iskolaérettségi vizsgálat – tapasztalatok a régi és az új módszerrel
Esetmegbeszélő csoportok
2016. május 10.
Fórum az óvoda- és iskolapszichológia aktuális kérdéseiről
Az MPT Óvoda- és iskolapszichológia Szekció tisztújító közgyűlése (csak az MPT Óvoda- és iskolapszichológia Szekció tagjai számára)
Esetmegbeszélő csoportok
A 2014/15-ös tanév rendezvényeinek témái és előadói
2014. szeptember
Tamás Márta: Mentorálás a tehetséggondozásban
2014.október
Tamás Márta: Szűrő vizsgálatok – milyen életkorban mit érdemes csoport, ill. évfolyam szinten szűrni?
és Szupervíziós esetmegbeszélés
2014 november
N. Kollár Katalin, Szabó Éva: Az iskola- és óvodapszichológus protokoll
2014. december
Lakatos Katalin Ph.D /a BHRG Alapítvány szakmai vezetője: Tanulási rizikó csoportok szűrése és felzárkóztató terápiái
(Állapot és Mozgásvizsgálat 5 éves kortól és az organikusan éretlen gyermekek TSMT-l-ll és HRG-terápiája).
2015. február
Csabai Krisztina: A Madárfészekrajz gyakorlati alkalmazhatósága. PPKE BTK Pszichológia Intézet Fejlődés és Klinikai Gyermeklélektan Tanszék
Esetmegbeszélő csoportok
2015. március
Szimethné Galaczi Judit: „Szülői értekezleten” – óvodapszichológusi tapasztalatok szülőkkel való csoportos munkáról
Esetmegbeszélő csoportok
2015. április 14.
Saródy Vera: Hogyan „adjuk el magunkat” iskolapszichológusok PR tevékenysége
Dologné Kovács Izabella – IP-OP adminisztráció az excel tábla segítségével
Németh Lilla: Az új Tanulási stílus kérdőív skálái, használati javaslatok és kutatási eredmények
Esetmegbeszélő csoportok
2015. május 12.
Kiss Anna, Németh Nóra: Integrációs szemlélet a gyakorlatban és a másság kommunikációja a norvég és magyar óvodai gyakorlatban.
Esetmegbeszélő csoportok
A 2013/14-es tanév rendezvényeinek témái és előadói
2013. október (1.)
Pálnokné Pozsonyi Márta a Nevelési Tanácsadók Egyesületének elnöke: A nevelési tanácsadás és az iskolapszichológia együttműködésének lehetőségei
Szabó Éva az MPT OP_IP elnöke: Az iskolapszichológus koordinátor feladatköre és együttműködése az óvoda és iskolapszichológussal
Czirjákné Vértesi Mariann a B:A:Z Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Miskolci Tagintézményének vezetője.:
Az iskolapszichológus koordinátor a gyakorlat tükrében
2013. október (2.)
N. Kollár Katalin, Tamás Márta: Az óvoda- és iskolapszichológia törvényi szabályozásának aktuális kérdései
2013. november
Tamás Márta: Hogyan készül és miért hasznos a „jó” a munkaköri leírás?
Az MPT Óvoda- és iskolapszichológia szekciójának rendkívüli közgyűlése
Szupervíziós esetmegbeszélés (a résztvevők által hozott esetek)
2013. december
N. Kollár Katalin-Bernáth László: Tanulási stílus kérdőív
Taskó Tünde Alulteljesítők felismerése a KATT kérdőív segítségével.
2014. január
Járó Katalin, Sarkadi-Nagy Szilvia, Halász Andrea, Antal Tímea: A hierarchikus szociometriára épülő csoportfejlesztés: Mérei projekt
2014. február
F. Lassú Zsuzsa: Mentálisan sérülékeny családok iskolapszichológus nézőpontból
2014. március
N. Kollár Katalin, Tamás Márta: Gyakorlati problémák – munkaköri leírás és pedagógus II. minősítéshez portfólió készítés
Szupervíziós esetmegbeszélés (a résztvevők által hozott esetek)
2014. április
Dr. Gyebnár Viktória: A vizuális kreativitásteszt (TCT-DP) ismertetése, használt mutatórendszere és felhasználási lehetőségei az iskolai gyakorlatban
2014. május
Pethő Adél: Művészetterápia felhasználása középiskolás csoportokban
A 2012/13-as tanév rendezvényeinek témái és előadói
2012. szeptember
Tamás Márta: A MATEHETSZ és NTE közös ajánlása a tehetséggondozás pszichológiai protokolljához
2012. október
Szitó Imre: Egyénre szabott, környezetbarát és környezetváltoztató iskolapszichológiai módszerek a 7-13. osztályban
2012. november
Páll-Balázs Gréta, Fejér Noémi, Karsai Eszter: Alternatív Osztályfoglalkozások
(szexuális nevelés, pályaválasztás, agresszió kezelés, konfliktus kezelés stb.)
Szabó Csilla: Az osztály és az iskolapszichológus együttműködési lehetőségei
2013. január
Az iskolapszichológia változó törvényi szabályozása – beszélgetés Brassói Sándor főosztályvezetővel az aktuális kérdésekről (Emberi Erőforrások Minisztériuma)
Szabó Éva a DIPSZI vezetője (Szeged): Az iskolapszichológus, mint vitamin a szervezetben.
2013. február
Szabó Csilla: Újszerű gyakorlati “modell” a pályaorientáció intézményi szintű támogatására
2013. március
Révay Máté: Amerikai álom? – szubjektív élménybeszámoló oktatásról és pszichológiáról Észak-Amerikában
2013. április
Kiscsoportos esetfeldolgozás a Bázis szupervízorainak vezetésével
2013. május
Tamás Márta: A pszichológusok – nevelési tanácsadó pszichológus, iskolapszichológus koordinátor és óvoda-iskolapszichológusok – szerepe a tehetséggondozás területén
A 2011/12-as tanév rendezvényeinek témái és előadói
2011. szeptember
Iskolapszichológia 25 éve konferencia (lásd a rendezvények oldalon)
2011. október
Negrea Vidia Az áldozattá váló gyermekek segítése az iskolában resztoratív technikákkal
2011. december
Szilágyi Vilmos: Az iskolapszichológusok szerepe és lehetőségei a szexuális nevelésben
2012. január
Bugán Antal Az iskolapszichológus lehetőségei az egészségmagatartás alakításában
2012. február
A Kőbányai Nevelési Tanácsadó óvoda-, és iskolapszichológusai: Tehetséggondozás Kőbányán (módszertani bemutató). Előadók: Tamás Márta, Bálint Simon, Füzérné Csuka Noémi, Stoia Ildikó, Dezsényi Beátrix, Bálint Mária, Ruisz Anna, Kovács Orolya, Borbáth Katalin, Hollósi Eszter, Fleischer Szandra
2012. március
Nemesné Somlai Gitta és Szakács Nóra: „Hát én immár MIT válasszak?” A pálya-tanácsadás lehetőségei a változó világ iskoláiban.
2012. április
N. Kollár Katalin, Tamás Márta Iskolapszichológusi feladatkörök és alkalmazási feltételek – a változó törvényi szabályozás tanulságai.
A MPT Iskolapszichológusi szekciójának közgyűlése.
2012. május
Dr. Gőbel Orsolya: Varázsjátékok az óvoda-, és iskolapszichológusi munkában
A 2010/11-as tanév rendezvényeinek témái és előadói
2010. október
Jármi Éva: Iskolai erőszak megelőző program (Olweus) alkalmazhatósága a magyar iskolákban
2010. november
Iskolapszichológus protokoll –vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok I.: Dr. Szitó Imre: Kritikus pontok az iskolapszichológia protokoll kialakításában
2010. december
Nemesné Somlai Gitta: A segítő kapcsolat pszichológiája: az iskolapszichológus mint tanácsadó
2011. február
Iskolapszichológus protokoll –vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok II. Vitaindító: Dr. N.Kollár Katalin és Tamás Márta
2011. március (1.)
Zsíros Emese, Jármi Éva KamaszOK Az egészség- és személyiségfejlesztési prevenciós DVD anyag bemutatása
2011. március (2.)
Iskolapszichológus protokoll –vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok III.: A tevékenységi kör és szupervízió kérdései Vitaindító: Dr. N. Kollár Katalin és Tamás Márta
2011. április
Nagy Brigitta: Kríziskezelés az iskolapszichológusi munkában. Koncepció.
Dr. Szitó Imre: Kríziskezelés az iskolapszichológusi munkában: gyakorlati tapasztalatok egy kríziskezelés bemutatásán keresztül.
2011.május
Dr.Vass Zoltán, Dr. Perger Mónika: Kinetikus rajzvizsgálat