Ajánlott szakirodalom témák szerint

szerkesztés alatt

Szakirodalmi ajánlások iskolapszichológusoknak

Iskolapszichológiáról általában:

  • Szabó Éva, N. Kollár Katalin, Hujber Tamásné (2015): A pedagógiai szakszolgálatokban végzett iskolapszichológiai, óvodapszichológiai ellátás szakterületi protokollja. Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. pp.106. ISBN 978-963-9795-64-8
  • N. Kollár Katalin, Szabó Éva, Páskuné Kiss Judit (2018): Az iskolapszichológia helyzete a Módszertani Bázisok szemüvegén át. Pszichoterápia, 2018. 1.
  • N. Kollár Katalin, Szabó Éva (2021): Az iskolapszichológia és a pszichológiaoktatás szerepe. Alkalmazott pszichológia 2021. 3. 05. 75–97. https://www.eltereader.hu/media/2021/12/AP_2021_3-web.pdf
  •  P. Balogh, K. (szerk.1988): Iskolapszichológia. Budapest, Tankönyvkiadó.
  • Bácskai Júlia (2003): Kezdeti tapasztalatok “saját élményem” az iskolapszichológiáról Iskolapszichológia füzetek 15. Budapest, ELTE PPK

Pedagógusoknak ajánlható szakirodalmak:

  • N. Kollár, K., Szabó, É. szerk. (2017): Pedagógusok pszichológiai kézikönyve I-II-III. Budapest, Osiris. ISBN 978-963-276-279-1
  • A linkek a 3 kötethez:
  • https://dtk.tankonyvtar.hu/xmlui/handle/123456789/2913
    https://dtk.tankonyvtar.hu/xmlui/handle/123456789/2902
    https://dtk.tankonyvtar.hu/xmlui/handle/123456789/2917
  • N. Kollár Katalin, Rapos Nóra (szerk. 2015): Tanár leszek. A társas és társadalmi szempontok az iskolai életben. Eötvös Kiadó, Budapest ISBN: 978-963-284-689-7 ISSN: 2416.2701
    http://www.eltereader.hu/media/2015/11/Tanar_leszek_READER.pdf

Diákoknak ajánlható szakirodalmak:

Tanulási nehézségek:

  • Piros Vera : Az iskolai tanulásra való készenlét és a tanulási zavarok és Korrekciós lehetőségek a tanulási zavarok esetén. In: N. Kollár, K., Szabó, É. szerk. (2017): Pedagógusok pszichológiai kézikönyve I.  15. és 16. fejezet 501-540. Budapest, Osiris. ISBN 978-963-276-279-1
  • Tamás Márta (szerk.2002): Fejlesztőpedagógia. Budapest, Eötvös Kiadó.
  • Tamás Márta (szerk.2006): Integráció és inklúzió – Fejlesztő módszerek a közoktatásban. Budapest, Trefort Kiadó
  • Holt,J,: Az iskolai kudarcok, Budapest, 1991, Gondolat
  • Gyarmathy Éva: Játékkatalógus. Iskolapszichológia sorozat 20. kötet Budapest, 1991, ELTE

Csoportozás – játékgyűjtemények és irodalmak:

  •  Szabó Éva- Fügedi Petra Anna (2015): Társas készségeket fejlesztő kiscsoportos tréning 12-18 évesek számára. Iskolapszichológia füzetek. 37. szám ELTE Eötvös Kiadó
  • Járó Katalin (2015): Osztálytükör. Szociális kompetenciák fejlesztése és konfliktusrendezés csoportmódszerekkel. Iskolapszichológia füzetek 35. szám ELTE Eötvös Kiadó
  • Bugán Antal,- Kalmár Hajnalka, Vozár Anna. Homoki Zsuzsa (2003): Csoportmódszerek az iskolában Iskolapszichológia füzetek 8. Budapest, ELTE PPK
  • Bácskai Júlia (2005): Önismereti csoportok céljai és módszerei. Alkalmazásuk egészséges kamaszok csoportjában Iskolapszichológia füzetek 19. Budapest, ELTE PPK.
  • Sütőné Koczka Ágota (2005): Szociális készségek fejlesztése kamaszkorban. Iskolapszichológia füzetek 26. Budapest, EL TE PPK
  • Bácskai Júlia (2003): Kezdeti tapasztalatok “saját élményem” az iskolapszichológiáról Iskolapszichológia füzetek 15. Budapest, ELTE PPK. (utolsó fejezet)
  • Bagdy E., Telkes J. (1988): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Budapest, 1988, Tankönyvkiadó.
  • Rudas János (1997): Delfi örökösei. Budapest, Gondolat-Kairosz
  • Rudas János (2009): Javne örökösei. Budapest, Lélekben Otthon Kiadó

Tanulásmódszertan:

  • Oroszlány Péter: A tanulás tanítása.Tanári kézikönyv Budapest, 1998, AKG Kiadó
  • N. Kollár, K., M. Tamás, M. Tanulási szokások és módszerek. In: M. Tamás, M., N. Kollár, K. szerk. (2001) Iskolapszichológia 25. ELTE, Budapest 66 pp.
  • Forrás-Biró Aletta: A tanulás tanulása és tanítása In: N. Kollár, K., Szabó, É. szerk. (2017): Pedagógusok pszichológiai kézikönyve I.  13. fejezet . 425- 451. Budapest, Osiris. ISBN 978-963-276-279-1
  • Kerékgyártó É., Kórósi K. (2000) Feladatgyűjtemény a tanulási képesség fejlesztéséhez, OKI PTK, Budapest (elérhető OKI honlapról)
  • de Bono, E.: Tanítsd meg önmagadat gondolkodni. Budapest, 1997, HVG Kiadó.
  • Karácsony Sándor: Leckék a leckéről. Budapest, 1931, Az erő Kiadása (szellemes és mindmáig jó tanácsokat adó könyvecske)
  • Deese,J.,Deese, E. K.: Hogyan tanuljunk? Budapest, 1992, Panem-McGraw-Hill (egyetemisták részére)
  • Horányi Katalin: Tanuljunk tanulni. Budapest, 2002, Magyar Könyvklub.
  • Fischer, R.: Hogyan tanítsuk gyermekeinket tanulni? Budapest, 2002, Műszaki Könyvkiadó.
  • Szitó I.: Tanulási stratégiák fejlesztése. Iskolapszichológia sorozat 2 kötet Budapest, 1987, ELTE
  • Fürch L., Hegyiné Ferch G., Martonné Tamás M., Szitó I.: Tanulási készség tréning serdülők számára. Iskolapszichológia sorozat 14. kötet Budapest, 1988, ELTE
  • Dennison, P. E., Dennison, G. E.: Észkapcsoló agytorna. Budapest, 1991, Agykontroll GMK (mozgásos feladatok a két agyfélteke működtetésére)
  • Relaxáció az iskolában:
    Bagdy E. 2017: Pszichofittnesz gyermekeknek, szülőknrk és nevelőknek. Kulcslyuk kiadó
  • Bagdy E. (2015): Stresszkezelés és relaxáció alkalmazása a testnevelésben. Magyar Diáksport Szövetség, Budapest.
    https://www.scribd.com/document/338133644/TESIM-Stresszkezeles-es-relaxacio-alkalmazasa-a-testnevelesben-pdf
  • Traumatudatosság
    Trauma témájú szakirodalom

 

Vélemény, hozzászólás?